Helaas

Helaas, momenteel hebben wij een storing in ons systeem. Probeer het later nog eens of neem contact met ons op.

@media screen and (max-width: 767px){.media-image {background-image:url('/media/7662/3ds-header-visual-3300x600_donnie-installatieexpert_004.jpg?center=0.51041666666666663,0.6117424242424242&mode=crop&width=576&height=285&rnd=132959186600000000') !important;}}@media screen and (min-width: 768px){.media-image {background-image:url('/media/7662/3ds-header-visual-3300x600_donnie-installatieexpert_004.jpg?center=0.51041666666666663,0.6117424242424242&mode=crop&width=768&height=345&rnd=132959186600000000') !important;}}@media screen and (min-width: 992px){.media-image {background-image:url('/media/7662/3ds-header-visual-3300x600_donnie-installatieexpert_004.jpg?center=0.51041666666666663,0.6117424242424242&mode=crop&width=992&height=415&rnd=132959186600000000') !important;}}@media screen and (min-width: 1200px){.media-image {background-image:url('/media/7662/3ds-header-visual-3300x600_donnie-installatieexpert_004.jpg?center=0.51041666666666663,0.6117424242424242&mode=crop&width=1200&height=500&rnd=132959186600000000') !important;}}@media screen and (min-width: 1600px){.media-image {background-image:url('/media/7662/3ds-header-visual-3300x600_donnie-installatieexpert_004.jpg?center=0.51041666666666663,0.6117424242424242&mode=crop&width=1600&height=600&rnd=132959186600000000') !important;}}

Aanmelden &

overstappen

Hoe meld ik me aan voor glasvezel?

Als je in aanmerking komt voor een glasvezelaansluiting, kun je je aanmelden door een glasvezelabonnement af te sluiten bij één van de deelnemende telecomaanbieders. Dit kun je doen op de website van deze aanbieders. Je kunt ook terecht bij lokale verkopers zoals ICT-bedrijven of witgoedzaken. Zij geven je graag persoonlijk advies en helpen bij het afsluiten van een glasvezelabonnement. De contactgegevens van deze lokale verkopers vind je op deze website.

Kan ik mijn huidige (vaste) telefoonnummer en e-mailadres behouden?

Alle telecomaanbieders bieden de mogelijkheid om je huidige telefoonnummer te behouden. Je kunt dit bij je aanmelding aangeven.

Voor wat betreft het behoud van je e-mailadres ligt het eraan welk e-mailadres je nu gebruikt. Gebruik je een mailadres van je huidige telecomaanbieder, zoals bijvoorbeeld KPN, dan kun je deze niet blijven gebruiken. Je kunt een nieuw e-mailadres aanvragen bij je nieuwe telecomaanbieder. Je kunt er ook voor kiezen om een e-mailadres te gebruiken dat niet gebonden is aan een bepaalde telecomaanbieder, zoals bijvoorbeeld Gmail, Outlook of Yahoo.

Klik hier voor de handige e-mailadres keuzehulp. 

Hoe weet ik of mijn woning in aanmerking komt voor een glasvezelaansluiting?

Via de postcodecheck op deze site controleer je of we jouw adres kunnen aansluiten op het glasvezelnetwerk.

Mijn adres komt niet voor in de postcodecheck, maar dat van mijn buren wel, hoe kan dit?

Er zijn meerdere redenen waarom het kan gebeuren dat jouw adres niet herkend wordt:

  • Jouw adres is niet geregistreerd in de Basisadministratie Adressen & Gebouwen (BAG) van je gemeente .
  • Jouw adres valt buiten het gebied dat wij voor de glasvezelcampagne hebben bepaald.
  • Jouw adres heeft al een glasvezelaansluiting.
  • Jouw adres staat op een bedrijventerrein.

Staat jouw adres nog niet in de BAG? Dan is het onder voorbehoud wel mogelijk om een glasvezelaansluiting aan te vragen. Het liefst werken we echter wel met een correcte BAG-registratie.

Mijn adres komt niet voor in de postcodechecker, wat nu?

Ben je van mening dat je wel in aanmerking komt voor glasvezel, maar wordt je adres niet gevonden via de postcodechecker? Neem dan contact op met onze klantenservice

Mijn huidige abonnement bij de dienstaanbieder loopt nog enkele maanden. Neemt de nieuwe dienstaanbieder dat abonnement over?

Als je minder dan een jaar geleden een abonnement hebt afgesloten, dan zit je waarschijnlijk nog binnen een jaarcontract dat je moet uitdienen. Na het eerste jaar is een abonnement normaal gesproken maandelijks opzegbaar. Met je nieuwe dienstaanbieder die via glasvezel gaat leveren, kun je vaak afspraken maken over de ingangsdatum van je nieuwe abonnement. Zo is er geen overlap of gat tussen het eindigen van je oude abonnement en het ingaan van je nieuwe glasvezelabonnement.

Wanneer moet ik mijn huidige abonnement opzeggen?

Wij raden je aan om je huidige abonnement pas op te zeggen als de glasvezelaansluiting in je woning klaar is en af te stemmen met je nieuwe telecomaanbieder wanneer je nieuwe abonnement in moet gaan.

Kan ik mijn huidige (vaste) telefoonnummer en e-mailadres behouden? (1)

Bij alle dienstaanbieders kun je je huidige telefoonnummer behouden. Geef dit door bij je aanmelding. Je kunt je e-mailadres behouden als:

  • Je een provider-onafhankelijk e-mailadres hebt. Bijvoorbeeld Hotmail, Gmail of Yahoo.
  • Je een e-mailadres gebruikt dat gekoppeld is aan je eigen domeinnaam (website).
  • Je een e-mailadres hebt dat eindigt op @kpnplanet.nl, @planet.nl, @wxs.nl, @hetnet.nl of @freeler.nl. Dan kun je kiezen voor een ‘e-mail only’ abonnement. Vraag je provider naar de mogelijkheden.

Uiteraard kun je ook een nieuw e-mailadres aanvragen bij je nieuwe dienstaanbieder.

Wanneer begin ik met betalen voor mijn abonnement?

In jouw buurt wordt (binnenkort) glasvezel aangelegd door DELTA Fiber Netwerk. Je wilt graag van dit supersnelle en stabiele glasvezelnetwerk gebruik maken en om die reden jezelf aanmelden bij één van de telecomaanbieders die gebruik maken van dit netwerk. Omdat het netwerk nog niet is aangelegd, vraag je jezelf af wanneer je begint met betalen voor jouw abonnement. 

Er zijn hier drie verschillende mogelijkheden: 

1. Je hebt op dit moment geen abonnement bij een telecomaanbieder. 

Je kunt je alvast aanmelden voor een abonnement bij één van de telecomaanbieders die beschikbaar is via het netwerk van DELTA Fiber Netwerk. Zodra het netwerk is aangelegd, de installatie in huis voltooid is en het modem geactiveerd (jouw internet en/of tv-verbinding werkt nu), begin je met betalen van je abonnement.* 

2. Je hebt een abonnement bij een telecomaanbieder via een koper- of coax-aansluiting. De vaste looptijd van dit abonnement is voorbij. 

Je kunt je alvast aanmelden voor een abonnement bij één van de aanbieders op het glasvezelnetwerk van DELTA Fiber Netwerk. Zodra je via de nieuwe telecomaanbieder kunt internetten en/of tv-kijken, stop je het abonnement bij de vorige telecomaanbieder en begin je met betalen van het jouw abonnement bij de nieuwe telecomaanbieder. 

Let op: als je wilt overstappen naar een telecomaanbieder en je woont in een gebied dat waar DELTA Fiber Netwerk zal gaan aanleggen dan is het verstandig om niet opnieuw een abonnement voor een vastgestelde looptijd bij jouw huidige aanbieder af te sluiten. 

3. Je hebt een abonnement bij een telecomaanbieder waarvan de vaste looptijd nog niet voorbij is.  

Je dient het abonnement bij jouw huidige telecomaanbieder uit en meld je alvast aan bij een telecomaanbieder die via het glasvezelnetwerk van DELTA Fiber Netwerk haar diensten aanbiedt. Zodra het abonnement is afgelopen, laat je het abonnement van één van de telecomaanbieders van DELTA Fiber Netwerk in gaan. Zorg dat je dit bij de nieuwe telecomaanbieder meldt en bespreek het moment van overgaan. 

Vergelijk al onze telecomaanbieders of meld je direct aan

- Wil je meer weten over de mogelijke telecomaanbieders in jouw buurt? Vergelijk dan de aanbieders met onze glasvezelvergelijker. Ga naar https://www.deltafibernetwerk.nl/glasvezelvergelijken/ 

- Wil je je direct aanmelden bij een nieuwe telecomaanbieder? Kies dan jouw aanbieder via https://www.deltafibernetwerk.nl/glasvezelaanmelden/  

*Ongeveer vijf weken na het versturen van het installatiepakket wordt het abonnement automatisch geactiveerd en begin je met betalen; ongeacht of het modem wel of niet geactiveerd is. Dit verschilt per telecomaanbieder.