Helaas, momenteel hebben wij een storing in ons systeem. Probeer het later nog eens of neem contact met ons op.
Goed Nieuws! De aanleg van glasvezel in de gemeente Oirschot nadert zijn eindfase. De graafwerkzaamheden en de speciale boring in Moorland kunnen nu eindelijk plaatsvinden. De werkzaamheden in Spoordonk lopen daardoor iets langer door en worden na de bouwvak hervat. In de overige kernen zijn vele huishoudens al voorzien van een glasvezelaansluiting. Deze bewoners kunnen al genieten van supersnel en stabiel internet. Lees hieronder verder over de globale planning voor de komende periode.
In Oirschot zijn de reguliere graafwerkzaamheden afgerond evenals de reconstructie van het Slingerbos. Alleen het stuk naar Spoordonk moest nog gegraven worden. Inmiddels heeft de aannemer toestemming van de gemeente gekregen om deze graafwerkzaamheden af te maken. Dat betekent ook dat de speciale boring in Moorland nog voor de bouwvak kan plaatsvinden. Na de bouwvak worden de werkzaamheden hervat.
Lees hier meer over de aanleg van het glasvezelnetwerk en bekijk de aanlegvideo.
Inmiddels zijn er al veel glasvezelkastjes geïnstalleerd in de woningen. Alle inwoners van de woningen die nog op de planning staan om te worden aangesloten, worden vooraf door de aannemer geïnformeerd met een datum en tijd waarop de monteur langskomt.
Zodra je een glasvezelaansluiting in huis hebt, is de aanleg naar jouw woning klaar en zit het werk van de aannemer erop. Maar let op, een glasvezelaansluiting is nog geen werkende verbinding. Om daadwerkelijk supersnel en stabiel internet via glasvezel te kunnen gebruiken, heb je een abonnement nodig van een deelnemende telecomaanbieder.
Heb jij al een abonnement afgesloten? Dan geven wij een seintje aan de telecomaanbieder en ontvang je van hen na een paar weken een installatiepakket. Je installeert dit pakket zelf of kunt dit door een monteur laten doen. Hierna duurt het gemiddeld twee tot vier weken voordat de glasvezelverbinding in jouw woning werkt.
Bekijk hier de video: DELTA | Tot de nok installatie
Na de bouwvak moeten er nog een aantal civiele werkzaamheden verricht worden ter voorbereiding van de glasvezelaansluiting in de woningen. Zodra deze zijn afgerond starten de monteurs met het plaatsen van de glasvezelkastjes bij de bewoners van Spoordonk.
Zij worden hiervan persoonlijk op de hoogte gesteld.
De gemeente Oirschot is opgesplitst in zes (deel) PoP-gebieden met ieder een eigen planning. De planningen van de deelgebieden lopen nogal uiteen. Hieronder vind je de huidige planning van alle kernen en een kaartje van de deelgebieden.
Deelgebieden | Code PoP-gebied | Plaats | Graafwerkzaamheden | Installatie huisaansluiting (start) | Activatie Huisaansluitingen |
1 | MBS-02 | Oostelbeers | Gereed | Gereed | Gereed |
2 | MBS-01 | Middelbeers | Gereed | Gereed |
Gereed |
3 | ORS-03 | Oirschot | Gereed | Gereed | Gereed |
4 | ORS-01 | Oirschot | Gereed | Gereed | Gereed |
5 | ORS-02 | Oirschot | Gereed | Gereed | Gereed |
6 | ORS-04 | Spoordonk | Lopend | Lopend | Lopend |
De werkzaamheden van de Deel/PoP gebieden Middelbeers (MBS-01), Oostelbeers (MBS-02) en Oirschot (ORS-01, ORS-02 en ORS-03) zijn grotendeels afgerond. Spoordonk (ORS-04) heeft, doordat er nog geen instemming verleend was voor de graafwerkzaamheden en de boring in Moorland, enige vertraging opgelopen en zal naar verwachting eind 3e/begin 4e kwartaal 2023 gereed zijn. Helaas iets later dan eerder is aangekondigd. We maken deze planningen met de grootst mogelijke zorg, maar deze zijn altijd onder voorbehoud. Omstandigheden als technische obstructies, vervuilde grond, vertraging bij het verkrijgen van vergunningen of weersomstandigheden kunnen ervoor zorgen dat een planning wijzigt. Dus wil je weten wat de actuele planning is voor jouw woning?
Doe dan de postcodecheck, vul jouw postcode in en volg de status van jouw woning.
In opdracht van DELTA Netwerk legt aannemer Van Gelder Telecom het glasvezelnetwerk aan. Zij communiceren voor en tijdens de aanleg met jou over de aanleg, de werkzaamheden en het plaatsen van de aansluiting bij jou thuis. Heb je nu of gedurende de aanleg van glasvezel vragen over bijvoorbeeld de planning of jouw aansluiting? Of ervaar je een klacht of storing als gevolg van de aanleg? Dan kun je contact opnemen met de klantenservice van Van Gelder Telecom. Zij helpen jou graag op werkdagen tussen 08.30 uur en 16.30 uur en zijn bereikbaar via telefoonnummer: 088 11 549 92 of per e-mail: [email protected].
Voor andere vragen kan contact worden opgenomen met de klantenservice van DELTA Netwerk. Zij zijn bereikbaar op telefoonnummer: 088 75 85 800, op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur. Je kunt ook direct je vraag stellen via de live chat op de website.
Voor vragen over het abonnement kun je terecht bij je gekozen telecomaanbieder. Ook kun je contact met hen opnemen als je wijzigingen wilt aanbrengen in je gekozen pakket.