Helaas

Helaas, momenteel hebben wij een storing in ons systeem. Probeer het later nog eens of neem contact met ons op.

@media screen and (max-width: 767px){.media-image {background-image:url('/media/zl3otgw0/3ds-header-visual-3300x600_donnie-installatieexpert_0041.jpg?anchor=center&mode=crop&width=576&height=285&rnd=133915327151370000') !important;}}@media screen and (min-width: 768px){.media-image {background-image:url('/media/zl3otgw0/3ds-header-visual-3300x600_donnie-installatieexpert_0041.jpg?anchor=center&mode=crop&width=768&height=345&rnd=133915327151370000') !important;}}@media screen and (min-width: 992px){.media-image {background-image:url('/media/zl3otgw0/3ds-header-visual-3300x600_donnie-installatieexpert_0041.jpg?anchor=center&mode=crop&width=992&height=415&rnd=133915327151370000') !important;}}@media screen and (min-width: 1200px){.media-image {background-image:url('/media/zl3otgw0/3ds-header-visual-3300x600_donnie-installatieexpert_0041.jpg?anchor=center&mode=crop&width=1200&height=500&rnd=133915327151370000') !important;}}@media screen and (min-width: 1600px){.media-image {background-image:url('/media/zl3otgw0/3ds-header-visual-3300x600_donnie-installatieexpert_0041.jpg?anchor=center&mode=crop&width=1600&height=600&rnd=133915327151370000') !important;}}

Vragen van de beheerder
of pandeigenaar

Vragen over de campagne en voorbereiding

Hoe informeren jullie bewoners over de aanleg naar de individuele woningen?

Zodra we toestemming hebben om aan te mogen leggen, ontvangen alle bewoners van het pand meer informatie van ons. Voor we aan het werk gaan, krijgen zij ook een bericht van ons. Via een brief, een email of persoonlijk aan de deur.  

Eerst komen we langs om de plaats van de huisaansluiting in de woning te bepalen. Daarna trekken we vanaf de straat de kabel tot de voorgevel van jouw pand. Dan worden de kabels van beneden naar boven getrokken. In iedere woning plaatst de monteur vervolgens het gratis ‘glasvezelkastje’. En heeft de bewoner gekozen voor een abonnement, dan ontvangt hij van de telecomaanbieder het installatiepakket voor internet en tv via glasvezel.  

Wat houdt de hoogbouw glasvezelcampagne in?

We informeren zo veel mogelijk bewoners over de voordelen van glasvezel. Geven we uitleg over de aanleg van glasvezel in het pand. En informeren onze telecomaanbieders hen over de verschillende internet en/of interactieve tv-abonnementen.

Waarom moet ik meedoen aan de glasvezelcampagne in mijn pand?
We leggen gratis glasvezel tot in iedere woning, maar willen natuurlijk ook graag dat alle bewoners gebruik gaan maken van deze snelle internetverbinding! Daarom voeren we in het pand campagne. Dat doen we in samenwerking met de VvE of verhuurder. Wanneer deze akkoord is, gaat de campagne van start, waarmee zij de aansluiting in hun woning gratis kunnen laten plaatsen en een abonnement kunnen afsluiten. 
Hoe ondersteunen jullie mij met activiteiten in de campagne?

We spreken samen door welke inzet gewenst is en wat de beste aanpak is. Zo kunnen wij bijvoorbeeld aanwezig zijn om persoonlijk bewoners te informeren over de voordelen van glasvezel en over de aanleg daarvan. Ook kunnen we promotiemiddelen als posters voor in het pand beschikbaar stellen.

Vragen over de bouw en aanleg

Hoe leggen jullie glasvezel aan in een hoogbouwcomplex?

Het aanleggen van glasvezel in een appartementencomplex of flat vraagt een goede voorbereiding. Stap één is het goed in kaart brengen van de bouwkundige situatie in het complex én van de exacte eigendomssituatie. Dit doen we door een zogenaamde "technische schouw" met onze aannemer. Tijdens een technische schouw wordt beoordeeld welke route glasvezel moet volgen om tot in iedere woning te komen. Glasvezel kan binnendoor, bijvoorbeeld via de meterkast of aan de buitenzijde van het pand worden aangelegd. Daarnaast bekijken we enkele woningen binnen het appartementencomplex. Dit is meestal voldoende om de aanleg tot in de woning te bepalen, maar het kan ook zijn dat we bij alle woningen langs moeten gaan. Het aansluitplan wordt hierna vastgelegd in een schouwrapport die aan de VvE of verhuurder wordt gestuurd. Als het schouwrapport akkoord is gegeven en het aansluitplan rond is kan er glasvezel worden aangelegd worden.  

De aanleg vindt op een door de aannemer vastgestelde datum of periode plaats. De bewoners ontvangen hier persoonlijk een bericht over. De duur van de aanleg in het pand is afhankelijk van het aantal woningen en de complexiteit van het pand.  

We starten met de aanleg in de straat voor het pand en trekken we de glasvezelkabels van beneden naar boven door het hele pand. Daarna gaan we bij iedere woning langs voor de plaatsing van de huisaansluiting. Het plaatsen van de huisaansluiting duurt ongeveer een uur en daarvoor vragen we de medewerking van iedere bewoner zodat we ook alle bovengelegen woningen kunnen aansluiten.  

Wanneer leggen jullie aan?

Zodra de planning beschikbaar is zal de aannemer de planning met jou delen. Deze planning verschilt per pand en per gebied.  

Wie betaalt de aanleg?

De aanleg van het netwerk is volledig voor de rekening van DELTA Netwerk. De kosten van een abonnement zijn voor de bewoner. Verder zijn er geen kosten. Als de aanleg is afgerond en de VVE of verhuurder wil op dat moment toch glasvezel aan laten leggen, dan zijn er wel extra kosten aan verbonden.  

Hebben mijn bewoners last van het aanlegtraject? (gebruik lift, toegang, toegangsweg, stroom, lawaai)

Ja, het kan het geval zijn. Ook dit wordt tijdens de technische schouw besproken. Afhankelijk van welke route de glasvezelverbinding gaat volgen zou bijv. een toegangs- of liftdeur tijdelijk niet toegankelijk kunnen zijn. 

Wie is verantwoordelijk voor eventuele schade?

We doen ons best om schade te voorkomen. Maar mocht er toch schade ontstaan, dan lossen we dit uiteraard samen met de aannemer zo snel mogelijk op.  

 

Wat kost het ons als VvE/verhuurder van het pand?

Na toestemming of instemming van de VvE/verhuurder leggen wij gratis glasvezel door het pand en in alle woningen plaatsen wij een gratis aansluiting. Als er nu geen toestemming wordt gegeven en er wordt op een later moment voor glasvezel gekozen, dan kunnen er wel kosten aan de aanleg verbonden zijn. 

Gaat de aanleg buitenom of binnendoor in het pand?

Dat is afhankelijk van de bouwkundige situatie. Tijdens de technische schouw bekijken we samen met de aannemer wat de beste manier is om het glasvezelnetwerk in het pand aan te leggen. 

Vragen over toestemming en aanvraag

Waarom moet ik toestemming geven?

Het aanleggen van glasvezel in een hoogbouwcomplex gaat net even anders dan bijvoorbeeld in een laagbouwwoning. De glasvezelkabel wordt niet alleen in de straat maar ook door het hele pand gelegd. We overleggen daarom over wat de beste manier is om de kabel "de hoogte" in te brengen. Onze specialisten doen daarvoor een zogenaamde "technische schouw" van het pand. 

Ik werk voor de woningbouwcorporatie en heb interesse.

Geef jouw gegevens door via dit formulier en wij nemen contact met je op voor technische schouw.

Ik zit in het bestuur van een Vereniging van Eigenaren en ik wil meer weten over glasvezel in het appartementencomplex.

Geef jouw gegevens door via dit formulier en wij nemen contact met je op voor technische schouw.

Ik verhuur appartementen en heb interesse

Geef jouw gegevens door via dit formulier en wij nemen contact met je op voor technische schouw.

Wat houdt de technische schouw in?

De technische schouw is de inspectie van het pand door de aannemer. Tijdens deze technische schouw wordt beoordeeld welke route glasvezel door een pand moet volgen om tot ieder appartement niveau te komen. Dit aansluitplan wordt vastgelegd in een schouwrapport die aan de VvE of verhuurder wordt gestuurd. Als het schouwrapport akkoord is en het aansluitplan rond is kan er glasvezel aangelegd worden in het pand. 

Ontvang ik een rapport van de technische schouw?

Ja, na de technische schouw verstuurt de aannemer het rapport naar de VvE of verhuurder met een verzoek om dit akkoord te geven. 

 

Wie moet aanwezig zijn tijdens de technische schouw, waar wordt geschouwd in het pand?

Iemand die toegang heeft tot het pand, de technische ruimte en op de hoogte is van de technische inrichting van het complex. 

Wanneer wordt er geschouwd?

De aannemer neemt hiervoor contact met je op.

Wat wordt er van mij als VvE/verhuurder verwacht?

Wij benaderen jou als eigenaar van het pand met de vraag of je geïnteresseerd bent in de aanleg van glasvezel in het pand. Zo ja, dan gaan we op basis van deze intentie aan de slag! We hebben eerst technische data nodig van het pand en zullen vervolgens ter plekke de technische schouw uitvoeren. Hierin bepalen we hoe de glasvezel in het pand wordt aangelegd.  

Wie is mijn contactpersoon?

Wil je verder praten over de mogelijkheid om jouw hoogbouwpand van glasvezel te voorzien? Vul dan dit formulier in. We nemen zo snel mogelijk contact met je op. 

Tijdens de aanleg communiceert de aannemer met jou over de werkzaamheden. Je ontvangt zijn contactgegevens na jouw toestemming om aan te mogen leggen in het pand.

We hebben een renovatie/verbouwing/verduurzaming gepland staan. Kunnen we dit afstemmen?

Uiteraard. Geef jouw gegevens door via dit formulier en wij nemen contact met jou op.