Helaas, momenteel hebben wij een storing in ons systeem. Probeer het later nog eens of neem contact met ons op.
Sinds 15 februari 2023 legt aannemer Circet Nederland het glasvezelnetwerk aan in de gemeenten Velsen. De graafwerkzaamheden zijn gestart in Santpoort-Noord. Hieronder vind je een update met de laatste stand van zaken van de werkzaamheden en de meest recente planning voor Velserbroek, deel van Velsen-Zuid en het laatste gebied dat op de planning staat: Spaarndam-West (gemeente Haarlem).
Eind augustus is aannemer Circet Nederland begonnen met de graafwerkzaamheden in Velserbroek. In Santpoort-Noord en een deel van Santpoort-Zuid liggen de glasvezelkabels inmiddels grotendeels in de grond. De komende maanden is de aannemer bezig met het leggen van kabels in de straten en stoepen in Velserbroek en deel van Velsen-Zuid. De volgende stap is het plaatsen van de bovengrondse glasverdeelpunten in de gemeente Velsen. In fases zullen de glasvezelaansluitingen in de gemeente Velsen gereed komen. Na de graafwerkzaamheden neemt de aannemer contact op voor het aansluiten van het glasvezelkastje in woningen. Dit kan nog even duren. Als alles volgens planning verloopt en de glasverdeelpunten gereed zijn, zullen naar verwachting begin volgend jaar de eerste woningen gebruik kunnen gaan maken van supersnel internet via glasvezel. De aannemer is ondertussen bezig met voorbereidingen voor aanleg in Spaarndam-West. Woont u in een een hoogbouw appartement? Dan zullen de aansluitingen later in 2024 worden opgepakt.
Meer weten over de aanleg? Bekijk hier onze aanlegvideo
Om de inwoners aan te kunnen sluiten op het glasvezelnetwerk moeten bovengrondse glasvezel verdeelkasten worden geplaatst. Vanaf deze bovengrondse verdeelkasten wordt het glasvezelsignaal naar de woningen die zijn aangesloten op het glasvezelnetwerk ‘verdeeld’. De glasvezel verdeelkast, ook wel aangeduid als een PoP (Point of Presence), dient als schakelstation naar het landelijke netwerk. Het plaatsen van de verdeelkast is dan ook een belangrijke stap in de aanleg van glasvezel voor supersnel internet. Later meer hierover.
We maken de planningen met de grootst mogelijke zorg, maar deze zijn altijd onder voorbehoud. Omstandigheden als technische obstructies, vervuilde grond, vertraging bij het verkrijgen van vergunningen (gemeente, waterschap), complexe aanleg of weersomstandigheden kunnen ervoor zorgen dat een planning wijzigt of aanleg onhaalbaar is. Dus wil je weten wat de actuele planning is voor jouw woning? Bekijk de actuele planning op ieder moment via de postcodecheck.
Aannemer Circet Nederland informeert bewoners voor en tijdens de aanleg over de werkzaamheden en de aansluiting in huis. Voor het maken van een afspraak of een vraag of klacht over de aanleg kun je contact opnemen met onze aannemer Circet Nederland. Zij helpen je graag op werkdagen tussen 08.00 tot 16.30 uur en zijn bereikbaar via 088 - 18 18 190 of [email protected]
Voor andere vragen kan contact worden opgenomen met de klantenservice van DELTA Netwerk. Zij zijn bereikbaar op 088 75 85 800, op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur. Je kunt ook direct je vraag stellen via de live chat op de website.