Helaas, momenteel hebben wij een storing in ons systeem. Probeer het later nog eens of neem contact met ons op.
Sinds begin vorig jaar legt onze aannemer Circet Nederland het glasvezelnetwerk aan in de gemeente Velsen. De aanleg is weer een stap verder. De graafwerkzaamheden zijn grotendeels klaar. In Santpoort-Noord en een deel van Zuid heeft de helft van de woningen inmiddels een huisaansluiting. Dit betekent dat de eerste bewoners al gebruik maken van supersnel internet/tv via glasvezel. In Velserbroek heeft 10% een huisaansluiting. Hieronder vind je een update van april '24 met de laatste stand van zaken en de meest recente planning.
De graafwerkzaamheden in de straten en stoepen van Velsen voor de aanleg van het glasvezelnetwerk zijn klaar. De voorbereidingen voor aanleg in Spaarndam-West (gemeente Haarlem), de laatste fase van aanleg in deze regio, is door aannemer Circet opgestart.
De vier verdeelstations die in de wijken in Velsen staan zijn nodig om woningen signaal te geven. Een glasvezelverdeelstation wordt ook wel aangeduid als een PoP (Point of Presence) en staat in verbinding met het landelijke netwerk. Vanaf een bovengronds verdeelstation gaat het glasvezelsignaal naar woningen die zijn aangesloten op het glasvezelnetwerk. De stations zijn klaar voor gebruik.
Wil je weten hoe een glasvezelstation er van binnen uitziet?
De eerste woningen in Velserbroek hebben een glasvezelkastje. Bij 10% van de bewoners is deze huisaansluiting in huis gemonteerd. In een ander deel van Velsen, Santpoort-Noord en een deel van Santpoort-Zuid, is 50% geïnstalleerd. De aannemer is volop bezig met het inplannen van afspraken voor de overige bewoners van de gemeente Velsen, die een kastje nodig hebben. Hij neemt vooraf contact op of je kunt zelf een afspraak inplannen via aannemer. De contactgegevens staan hieronder.
Het duurt ongeveer een uur om de glasvezelaansluiting in jouw woning te plaatsen. De aansluiting komt op de plek die wij eerder met je hebben afgesproken tijdens de schouw. Houd er rekening mee dat de ruimte waar de aansluiting komt (vaak is dit in de meterkast) en de kruipruimte (indien van toepassing) toegankelijk zijn voor de monteur. Mocht jouw kruipruimte niet droog zijn, dan is het handig om nog even te wachten met het maken van een afspraak, totdat de natte periode voorbij is.
Het aansluiten van huisaansluitingen in de gemeente Velsen duurt naar verwachting tot begin van het vierde kwartaal van 2024 (planning is onder voorbehoud). Het is namelijk een groot gebied om aan te leggen. Maar iedereen die een aansluiting nodig heeft komt dit jaar aan de beurt.
Als de aannemer de huisaansluiting in jouw woning heeft geplaatst én de verbinding met het glasvezelverdeelstation tot stand is gekomen, dan stuurt jouw telecomaanbieder binnen 3 tot 6 weken het installatiepakket op. Dit pakket met het modem kan door een monteur of zelf worden geïnstalleerd. Als alles gemonteerd is heb je supersnel internet via glasvezel. Woont je in een hoogbouw appartement? Dan krijg je mogelijk later in 2024 bericht van de aannemer voor het plaatsen van de huisaansluiting.
Meer weten over de aanleg? Bekijk hier onze aanlegvideo
We maken de planningen met de grootst mogelijke zorg, maar deze zijn altijd onder voorbehoud. Omstandigheden als technische obstructies, vervuilde grond, vertraging bij het verkrijgen van vergunningen, beschikbaarheid van bouwploegen of stoom, weersomstandigheden en dergelijke kunnen ervoor zorgen dat een planning wijzigt.
Wil je weten wat de actuele planning is voor jouw woning? Bekijk de actuele planning op ieder moment via de postcodecheck.
Aannemer Circet Nederland informeert bewoners voor en tijdens de aanleg over de werkzaamheden en de aansluiting in huis. Voor het maken van een afspraak of een vraag of klacht over de aanleg kun je contact opnemen met onze aannemer Circet Nederland. Zij helpen je graag op werkdagen tussen 08.00 tot 16.30 uur en zijn bereikbaar via 088 - 18 18 190 of [email protected]
Voor andere vragen kan contact worden opgenomen met de klantenservice van DELTA Netwerk. Zij zijn bereikbaar op 088 75 85 800, op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur. Je kunt ook direct je vraag stellen via de live chat op de website.