Helaas

Helaas, momenteel hebben wij een storing in ons systeem. Probeer het later nog eens of neem contact met ons op.

@media screen and (max-width: 767px){.media-image {background-image:url('/media/4893/huisaansluiting.png?center=0.33467741935483869,0.23931623931623933&mode=crop&width=576&height=285&rnd=133276051058830000') !important;}}@media screen and (min-width: 768px){.media-image {background-image:url('/media/4893/huisaansluiting.png?center=0.33467741935483869,0.23931623931623933&mode=crop&width=768&height=345&rnd=133276051058830000') !important;}}@media screen and (min-width: 992px){.media-image {background-image:url('/media/4893/huisaansluiting.png?center=0.33467741935483869,0.23931623931623933&mode=crop&width=992&height=415&rnd=133276051058830000') !important;}}@media screen and (min-width: 1200px){.media-image {background-image:url('/media/4893/huisaansluiting.png?center=0.33467741935483869,0.23931623931623933&mode=crop&width=1200&height=500&rnd=133276051058830000') !important;}}@media screen and (min-width: 1600px){.media-image {background-image:url('/media/4893/huisaansluiting.png?center=0.33467741935483869,0.23931623931623933&mode=crop&width=1600&height=600&rnd=133276051058830000') !important;}}

Zo plaatst de aannemer een huisaansluiting in Velp

15 maart 2023


Aannemer BAM Telecom zal in Velp de huisaansluitingen bij je thuis plaatsen. Nadat de kabel tot de gevel is aangelegd, komt er een monteur bij je thuis om ‘het glasvezelkastje' (FTU) te plaatsen.

Bewoners die door BAM Telecom zijn ingepland ontvangen een email of brief met daarin de datum en tijd waarop de monteur langskomt. Het kan zijn dat sommige bewoners dit pas later ontvangen, omdat ze nog niet staan ingepland. Maar uiteindelijk komt iedereen aan de beurt.

Een glasvezelaansluiting betekent dat we een vertakking van de glasvezelkabel naar het huis leggen en in huis een bijbehorend kastje (FTU) plaatsen. Maar let op, een glasvezelaansluiting is nog geen werkende verbinding. Om daadwerkelijk supersnel en stabiel internet via glasvezel te kunnen gebruiken, heb je een abonnement nodig van een deelnemende telecomaanbieder. Kijk op Deltanetwerk.nl voor de voordelen van glasvezel en het beste abonnement voor jou.

Ook glasvezel in jouw appartement 

Het aanleggen van glasvezel werkt in een hoogbouwpand net even iets anders dan voor laagbouwwoningen. De glasvezelkabel wordt niet alleen in jouw straat, maar ook door het hele gebouw gelegd en trekken we de kabel van beneden naar boven. Zodra jouw pand en woning wordt aangelegd ontvang je meer informatie van ons. Help je mee om ook jouw bovenburen aan te sluiten? Doe dan de deur open voor onze aannemer.  

Telecomaanbieder zorgt voor de basisaansluiting

Heeft de monteur de huisaansluiting geplaatst en heeft de activatie tot de PoP plaats kunnen vinden, dan zit het werk van de aannemer erop. Maar hoe gaat het dan verder?

Na enkele weken ontvang je van de, door jou gekozen, telecomaanbieder een installatiepakket. Je kunt dit pakket zelf installeren of via de telecomaanbieder een afspraak maken voor installatie door een van hun medewerkers. 

Hulp van lokale verkopers

Wil je meerdere aansluitingen of wil je de kabel in plaats van over de plint, op een andere plek leggen? Dan wordt het jouw eigen verantwoordelijkheid om hiervoor een oplossing te zoeken. Gelukkig staan de lokale verkopers voor je klaar om je te helpen met de praktische zaken rondom de huisaansluiting.

Zij helpen graag met het verbeteren van jouw huisaansluiting. Maar waarvoor kun je bij hen terecht?

  • Oude coaxbekabeling vervangen door UTP-kabels.
  • Aanleggen van (UTP-)kabels van de meterkast naar uw computer of televisie, bijvoorbeeld door de kruipruimte.
  • Het aansluiten van extra apparaten (computer, tv, telefoon) op het glasvezelnetwerk.
  • Advies over en hulp bij het aanpassen van jouw e-mailadres.
  • Telefoonkabels leggen voor extra aansluitingen.
  • Aanpassen van de instellingen van jouw tv, na overgang naar de nieuwe dienstaanbieder (voor zover niet uitgevoerd door de dienstaanbieder).

Storing?

Ben je aangesloten en ontvang je diensten, maar heb je last van een storing? Neem dan contact op met jouw telecomaanbieder.