Helaas, momenteel hebben wij een storing in ons systeem. Probeer het later nog eens of neem contact met ons op.
De fysieke en online informatieavonden voor de inwoners van Velp zijn achter de rug en tijdens deze avonden merkten we dat er verschillende vragen spelen. Daarom de meestgestelde vragen over glasvezel op een rij.
Kan iedereen een glasvezelabonnement afsluiten?
Alle inwoners van Velp die een uitnodiging hebben ontvangen komen in aanmerking voor glasvezel. Aanmelden kan door vóór 18 mei een abonnement af te sluiten bij 1 van de 5 telecomaanbieders (Caiway, Delta, Helden Van Nu, Kliksafe of Online.nl). De looptijd van een abonnement is 1 jaar. Als 20% van de inwoners zich aanmeldt, wordt er glasvezel aangelegd!
Waarom moet ik voor glasvezel kiezen? Ik heb nu een prima verbinding.
Met glasvezel ben je klaar voor nú en de toekomst. Want voor steeds meer dagelijkse en toekomstige ontwikkelingen is een stabiele verbinding nodig. Met glasvezel kun je even snel up- als downloaden, zonder problemen met het hele gezin tegelijk online, tv kijken en gamen met de snelheid van het licht. Je hebt daarbij tevens keuze tussen diverse telecomaanbieders.
Met glasvezel haal je de modernste technologie met een enorme capaciteit in huis. Het biedt ruimte voor nieuwe ontwikkelingen en mogelijkheden voor de toekomst.
Betaal ik ook aansluitkosten?
Meld jij je aan voor 18 mei 2022 en is er voldoende deelname? Dan wordt de aansluiting gratis gerealiseerd. Je betaalt alleen voor het abonnement. En de kosten gaan pas in wanneer je een werkende verbinding hebt.
Kan ik ook alleen een abonnement voor internet afsluiten bij een van de aanbieders?
Ja, dit is mogelijk. Bij alle 5 de telecomaanbieders kun je ook alleen een internet-only abonnement afsluiten. Je kunt dan bijv. je tv abonnement bij je huidige aanbieder aanhouden en internet afnemen via glasvezel.
Waar kan ik mij aanmelden?
Aanmelden kan bij de telecomaanbieder naar keuze. Je kunt kiezen uit Caiway, Delta, Helden Van Nu, Kliksafe of Online.nl. De diverse mogelijkheden voor de abonnementen staan vermeld op de websites van de telecomaanbieders. Op deze website kun je je aanmelden. Je kunt ook terecht bij de lokale verkopers en in het Glasvezel Informatiepunt aan de Emmastraat 37a. Onze adviseur Danique geeft je graag persoonlijk advies en helpt bij het afsluiten van een glasvezelabonnement.
Waarom kan ik niet mijn eigen telecomaanbieder kiezen?
Omdat wij een open glasvezelnetwerk aanleggen, kunnen verschillende partijen hun diensten aanbieden. In principe zijn alle telecomaanbieders welkom om zich bij ons aan te melden voor toegang tot ons netwerk en een samenwerking aan te gaan voor de uitrol van glasvezel in een bepaald gebied. Als een telecomaanbieder niet beschikbaar is in een bepaald gebied, is dit de keuze van de telecomaanbieder zelf en niet van DELTA Fiber Netwerk.
Kan ik mijn e-mailadres behouden als ik overstap naar glasvezel?
In de meeste gevallen kun je jouw e-mailadres gewoon blijven gebruiken wanneer je overstapt naar een nieuwe telecomaanbieder. Maar dit is niet altijd het geval. Ga naar onze e-mailadres keuzehulp om te bepalen of jouw e-mailadres bij een overstap behouden blijft.
Wanneer ga ik betalen voor glasvezel?
Vanaf het moment dat de glasvezelaansluiting is geactiveerd in je woning en je daadwerkelijk gebruik gaat maken van de diensten (internet, televisie, telefoon) ga je betalen voor het glasvezelabonnement.
Ik heb kortgeleden een nieuw abonnement afgesloten, kan ik me dan nu niet aanmelden voor glasvezel?
Jawel. Een abonnement bij een van de telecomaanbieders kun je nu afsluiten, en op een datum in de toekomst in laten gaan. Dit kun je overleggen met de telecomaanbieder. Je betaalt dan ook pas op het moment dat het glasvezelabonnement ingaat.
Op welke termijn wordt glasvezel aangelegd als de 20% wordt behaald?
De deadline voor inschrijven is 18 mei 2022. Hierna maakt de aannemer een planning. Deze planning deelt de aannemer ook met de telecomaanbieders, die met jou in contact staan. Als het moment van oplevering voor jou bekend is, dan kun je hiermee ook je huidige abonnement opzeggen. Je hebt op dat moment voldoende tijd om dit te regelen. We adviseren om als opzegdatum iets na de opleverdatum te plannen, zodat je op die manier altijd een actieve lijn hebt.