Helaas, momenteel hebben wij een storing in ons systeem. Probeer het later nog eens of neem contact met ons op.
Goed nieuws! De aannemer is gestart met de woningschouw in Velp. Dit betekent dat de aannemer langskomt om te kijken waar de aansluiting in huis mag komen. Inwoners van Velp hebben hierover een brief ontvangen . In dit artikel vertellen wij graag alvast meer over de woningschouw. Wat houdt een woningschouw precies in? Wanneer komt de aannemer langs? En waarom bezoekt de aannemer ook inwoners die geen abonnement hebben afgesloten?
Een medewerker van de aannemer komt langs om te kijken waar de glasvezelaansluiting in huis mag worden geplaatst. Dit noemen we “woningschouw”. Meestal komt de aansluiting is dit in de meterkast, maar het kan ook op een andere locatie in de woning.
De woningschouwer is herkenbaar en hij kan zich altijd legitimeren met een ID-pas. Uiteraard werken wij volgens de RIVM richtlijnen en nemen wij de corona-maatregelen in acht.
Aannemer BAM Infra Telecom is gestart met het schouwen van de woningen in Velp. Alle inwoners hebben inmiddels een brief hierover ontvangen. De aannemer verwacht enkele maanden bezig te zijn. Het kan dus even duren voor de aannemer op jouw stoep staat.
Als we toestemming hebben van het VvE-bestuur, WoCo of pandeigenaar om in jouw appartementencomplex glasvezel aan te leggen, kijken we samen of en op welke manier alle woningen in het hele pand kunnen worden aangesloten. Als het nodig is, ontvang je een bericht van ons als we ook even in jouw woning moeten komen kijken.
Wij willen graag zoveel mogelijk woningen aansluiten op het glasvezelnetwerk. Ook wanneer bewoners geen glasvezelabonnement hebben afgesloten. Waarom doen we dit? Als we in een keer de woningen aansluiten op het glasvezelnetwerk, blijft de overlast beperkt. De straat hoeft maar één keer ‘open’. Daarnaast ben je met een glasvezelaansluiting in jouw woning alvast aangesloten op het glasvezelnetwerk en kun je op elk moment overstappen naar glasvezel.
Ook inwoners zonder abonnement krijgen dus bezoek van de aannemer! De medewerker zal vragen om medewerking. om samen te bepalen waar de glasvezelkabel met het bijbehorend kastje in jouw woning geplaatst kan worden. Voor het plaatsen van dit kastje zijn géén kosten verbonden. Het is niet verplicht om een aansluiting te nemen. De medewerker van aannemer BAM Telecom kan hierover meer informatie geven. Wil je alsnog geen aansluiting? Dan kun je dit bij hem /haar aangeven. Lees hier meer.
Het kan zijn dat je niet thuis bent als de aannemer bij je aan de deur komt. In dat geval laat hij een kaartje achter met het verzoek om contact op te nemen. Doe dit zo snel mogelijk, zodat de werkzaamheden in jouw woning op tijd afgerond kunnen worden.
In opdracht van DELTA Netwerk zal aannemer BAM Telecom BV het glasvezelnetwerk aanleggen. Zij communiceren voor en tijdens de aanleg met u over de aanleg, de werkzaamheden en het plaatsen van de aansluiting bij u thuis. Heeft u nu of gedurende de aanleg van glasvezel vragen over bijvoorbeeld de planning of uw aansluiting? Of ervaart u een klacht of storing als gevolg van de aanleg? Dan kunt u contact opnemen met de klantenservice van BAM Telecom BV. Zij helpen u graag op werkdagen tussen 08:30 en 16:30 uur en zijn bereikbaar via telefoonnummer: 085 047 90 62 of via e-mail: [email protected]
Benieuwd hoe de aanleg straks verder in zijn werk gaat? Bekijk onze video!