Helaas

Helaas, momenteel hebben wij een storing in ons systeem. Probeer het later nog eens of neem contact met ons op.

@media screen and (max-width: 767px){.media-image {background-image:url('/media/1739/nwv-graafwerkzaamheden.jpg?anchor=center&mode=crop&width=576&height=285&rnd=132901807460000000') !important;}}@media screen and (min-width: 768px){.media-image {background-image:url('/media/1739/nwv-graafwerkzaamheden.jpg?anchor=center&mode=crop&width=768&height=345&rnd=132901807460000000') !important;}}@media screen and (min-width: 992px){.media-image {background-image:url('/media/1739/nwv-graafwerkzaamheden.jpg?anchor=center&mode=crop&width=992&height=415&rnd=132901807460000000') !important;}}@media screen and (min-width: 1200px){.media-image {background-image:url('/media/1739/nwv-graafwerkzaamheden.jpg?anchor=center&mode=crop&width=1200&height=500&rnd=132901807460000000') !important;}}@media screen and (min-width: 1600px){.media-image {background-image:url('/media/1739/nwv-graafwerkzaamheden.jpg?anchor=center&mode=crop&width=1600&height=600&rnd=132901807460000000') !important;}}

Heeft u vragen over de aanleg van glasvezel in Uitgeest?

22 november 2022


In april 2023 starten wij met de aanleg van glasvezel in uw omgeving. Wij leggen dit supersnelle netwerk kosteloos aan naar elke woning. Zo heeft straks de hele buurt de zekerheid van een internetverbinding die niet alleen vandaag top is, maar ook morgen. En over 20 jaar. U hoeft niets voor de aansluiting te betalen en het verplicht u verder tot niets. Het enige wat nodig is, is uw toestemming voor de werkzaamheden om de glasvezelaansluiting bij u thuis te plaatsen. Zodra we overgaan tot aanleg van ons glasvezelnetwerk in Uitgeest informeren wij u. Heeft u nu al vragen? Hieronder een aantal veel gestelde vragen.

Meest gestelde vragen over de aanleg van glasvezel en de gratis glasvezelaansluiting

Waarom leggen jullie zelf een glasvezelnetwerk aan in Uitgeest terwijl een andere partij ook een netwerk aanlegt?

Dit gebied is onderdeel van ons plan om in de periode tot 2025 zo’n 2 miljoen huishoudens te voorzien van snel internet. Wij bieden over ons netwerksnelheden van 8 Gbps en we willen deze snelheid in de toekomst verder verhogen. Dat kan het beste als je het netwerk zelf aanlegt en beheert. Zeker in gebieden waar we verwachten veel huishoudens te voorzien van snel internet, zoals in Uitgeest, Castricum en Bakkum.

Overigens biedt DELTA Netwerk een open netwerk waarover ook andere partijen hun diensten mogen leveren. Dit betekent dat de inwoner nog meer keuzevrijheid krijgt als het gaat om abonnementen op glasvezel.

De gemeente heeft een vergunning verleend aan 2 partijen. Hoe werkt dat precies?

De Telecommunicatiewet stelt dat alle aanbieders de vrijheid hebben om infrastructuur aan te leggen. De gemeente beslist niet wélke partij wel of niet mag aanleggen. Alleen aan welke voorwaarden binnen de kaders van de wet de aanleg moet voldoen. De aanbieders moeten door een gemeente gelijk worden behandeld.

Inmiddels heeft DELTA Netwerk de instemming voor het aanleggen van een glasvezelnetwerk van de gemeente ontvangen en mogen we in april 2023 starten met de aanleg.

Wanneer gaan jullie aanleggen?

DELTA Netwerk legt kosteloos glasvezel aan in Uitgeest, Castricum en Bakkum. Wij willen graag in zoveel mogelijk woningen een glasvezelaansluiting plaatsen, ook bij u.

De aannemer heeft inmiddels een bezoek gebracht aan de meeste woningen om de locatie van de glasvezelaansluiting te bepalen. Zodra we overgaan tot aanleg van ons glasvezelnetwerk informeren wij u.

Ik heb een brief gekregen dat de aannemer langs komt. Wat komt hij precies doen?

Vanaf maart 2022 heeft een medewerker van onze aannemer Baas BV bij vele woningen een bezoek gebracht om toestemming te vragen voor het plaatsen van de glasvezelaansluiting. Samen met u bekijken zij meteen waar in de woning de aansluiting kan komen. Vooraf krijgt u een brief waarin u op de hoogte gesteld wordt van de komst van de woningschouwer. Het gaat om 17.000 adressen, dus het kan even duren voor uw woning aan de beurt is.

Ben ik verplicht om de glasvezelaansluiting in mijn woning te laten plaatsen?

 

Nee, het is niet verplicht. We bieden nu alle inwoners de mogelijkheid om een gratis glasvezelkastje in de woning te laten plaatsen. Met uw toestemming, bereiden we ook uw woning graag voor op het netwerk van de toekomst. U kunt dan op elk moment, wanneer u dat wilt, eenvoudig overstappen naar glasvezel.

Betaal ik voor mijn glasvezelaansluiting?

Nee. Wij realiseren op dit moment geheel gratis en vrijblijvend een glasvezelaansluiting in iedere woning. 

Waarom moet ik kiezen voor een gratis glasvezelaansluiting van DELTA Netwerk?

DELTA Netwerk is een van de snelst groeiende glasvezelbedrijven van Nederland. Wij leggen al meer dan 10 jaar glasvezel aan in het hele land, van buitengebied tot binnenstad.

De aansluiting van uw woning op glasvezel is gratis en verplicht u tot niets. Met een glasvezelaansluiting is uw woning klaar voor de toekomst en kunt u overstappen op glasvezel wanneer u dat wilt!

U heeft alle keuzevrijheid. Als u eenmaal overstapt naar glasvezel kunt u kiezen uit meerdere telecomaanbieders en abonnementen.

U krijgt de zekerheid van een aansluiting op het modernste netwerk met de nieuwste technologie.

Ik heb al toestemming gegeven aan een andere leverancier, kan ik ook nog deelnemen via DELTA Netwerk?

Ja, u kunt via DELTA Netwerk een glasvezelaansluiting laten plaatsen, ook al heb je een andere leverancier ook toestemming gegeven. De twee aansluitingen hangen naast elkaar en als u gebruik wilt maken van glasvezel, dan heeft u nog meer keuzevrijheid.

Hoe kan ik mijn bedrijf op het bedrijventerrein Uitgeest-Noord aanmelden?

Via de postcodecheck op deltanetwerk.nl ziet u de informatie die geldt voor uw bedrijf. U kunt vrijblijvend zakelijk glasvezeladvies inwinnen bij: Sietse van Dijk, projectmanager bedrijventerreinen. Tel: 06 - 38 61 26 25 of per mail: [email protected]

Hoe kan me als bewoner van het bedrijventerrein Uitgeest-Noord aanmelden?

Via de postcodecheck op www.deltanetwerk.nl ziet u de informatie die voor bewoners van dit bedrijventerrein gelden.

Hoe wordt een glasvezelaansluiting geplaatst?

Wij leggen glasvezel aan tot in uw woning. Dit betekent dat er vanaf de openbare weg, een unieke glasvezelverbinding naar uw woning wordt gelegd. Vervolgens monteren we de glasvezelaansluiting op de meest geschikte locatie in uw woning, meestal in de meterkast. De locatie bepaalt u samen met de schouwer die langskomt. Wanneer hij precies langskomt, laten we u nog weten.

Ik wil een gratis glasvezelaansluiting. Hoe regel ik dat?

Neem dan contact op met de klantenservice van de aannemer Baas BV. Zij helpen u graag op werkdagen van 8.30 tot 12.30 uur en van 13.00 tot 16.00 uur via 088 22 27 041 of [email protected]

Met een glasvezelaansluiting heeft u nog geen werkende verbinding. Wilt u later gebruikmaken van het snelle internet? Dan is het nodig om een glasvezelabonnement af te sluiten. Dit kan via één van de telecomaanbieders. Kijk op www.deltanetwerk.nl.

Ben ik verplicht om een abonnement af te sluiten?

We plaatsen de glasvezelaansluiting kosteloos en vrijblijvend in alle woningen. U bent niet verplicht om een abonnement af te sluiten. Met een glasvezelaansluiting bereidt u uw woning wel alvast voor op het netwerk van de toekomst. U kunt dan op elk moment, wanneer u dat wilt, eenvoudig overstappen naar glasvezel door een abonnement af te sluiten.

Hoe kan ik gebruik maken van mijn aansluiting?

Overstappen naar glasvezel regelt u direct en eenvoudig online. Doe de postcodecheck op www.deltanetwerk.nl en bekijk het aanbod op uw adres. U kunt ook een lokaal verkooppunt bij u in de buurt vragen naar meer informatie over de abonnementen. De lokale verkooppunten vindt u ook op deltanetwerk.nl.

Wanneer maak ik gebruik van de glasvezeldiensten?

Heeft u een abonnement afgesloten? Dan kunt u, zodra de glasvezelaansluiting in uw woning gereed is, binnen enkele weken gebruikmaken van de glasvezeldiensten. De telecomaanbieder zorgt voor de activatie van uw abonnement. Zodra dat het geval is, nemen zij contact met u op.

Ik wil mijn huidige diensten blijven gebruiken. Kan dat?

Ja, dat kan. De glasvezelaansluiting wordt naast uw huidige aansluiting op bijvoorbeeld kabel of koper geplaatst. U kunt uw oude verbinding gewoon blijven gebruiken. Met een glasvezelaansluiting in uw meterkast kunt u wel overstappen op glasvezel wanneer u dat wilt.

Hoe blijf ik op de hoogte van de voortgang van de aanleg?

Via de postcodecheck op www.deltanetwerk.nl vindt u de laatste stand van zaken. U kunt zich hier ook aanmelden voor onze digitale nieuwsbrief. U ontvangt dan regelmatig een update over de voortgang van glasvezel in uw omgeving.

Ik heb toch nog wel wat vragen. Waar kan ik dan terecht?

Onze klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur via het telefoonnummer 088 75 85 800.