Helaas

Helaas, momenteel hebben wij een storing in ons systeem. Probeer het later nog eens of neem contact met ons op.

@media screen and (max-width: 767px){.media-image {background-image:url('/media/3045/adobestock_166885272.jpeg?anchor=center&mode=crop&width=576&height=285&rnd=133402153540000000') !important;}}@media screen and (min-width: 768px){.media-image {background-image:url('/media/3045/adobestock_166885272.jpeg?anchor=center&mode=crop&width=768&height=345&rnd=133402153540000000') !important;}}@media screen and (min-width: 992px){.media-image {background-image:url('/media/3045/adobestock_166885272.jpeg?anchor=center&mode=crop&width=992&height=415&rnd=133402153540000000') !important;}}@media screen and (min-width: 1200px){.media-image {background-image:url('/media/3045/adobestock_166885272.jpeg?anchor=center&mode=crop&width=1200&height=500&rnd=133402153540000000') !important;}}@media screen and (min-width: 1600px){.media-image {background-image:url('/media/3045/adobestock_166885272.jpeg?anchor=center&mode=crop&width=1600&height=600&rnd=133402153540000000') !important;}}

Glasvezel voor Stadskanaal!

30 november 2022


Goed nieuws! Wij willen glasvezel aanleggen in je omgeving. Doe de postcodecheck op deltanetwerk.nl en kijk of je woning in aanmerking komt. Als 20% van de inwoners in (de kern) Stadskanaal 'ja' zegt tegen de aanleg van een glasvezelnetwerk en vóór 18 januari 2023 een abonnement afsluit bij één van de telecomaanbieders, dan komt er glasvezel! Meld je je voor deze datum aan, dan is de aansluiting gratis. Heb je nog vragen? Hieronder een aantal veel gestelde vragen en antwoorden.

Geupdate: 27 december 2022 

DELTA verhoogt per 1 januari 2023 de tarieven, wat betekent dit voor mij?
Met ingang van 1 januari 2023 wijzigt DELTA haar prijzen van pakketten voor tv, internet en bellen via glasvezel. Heb je al wel een DELTA-abonnement afgesloten maar kun je er nog geen gebruik van maken? Dan gaan deze wijzigingen pas in ná de looptijd van je actie abonnement. De looptijd van het abonnement staat in de bevestigingsmail aangegeven. Het afgesloten abonnement met actietarief gaat in zodra je diensten worden geactiveerd.

Hoe zit dat precies met die minimale deelname tijdens de glasvezelcampagne?

De aanleg van een glasvezelnetwerk is een kostbare aangelegenheid. Om de kosten van de aanleg te dekken, is het noodzakelijk dat een minimaal percentage van de inwoners en bedrijven zich aanmeldt en diensten afneemt via het glasvezelnetwerk. Op deze manier staan er inkomsten tegenover de hoge aanlegkosten.

Als het minimale percentage niet gehaald wordt, leggen wij helaas geen glasvezel aan. Alle contracten met de telecomaanbieders vervallen dan automatisch. Het kost je dus in dat geval niets.

Wat zijn de consequenties als ik tijdens de glasvezelcampagne geen abonnement afsluit?

Als 20% van de inwoners geen abonnement afsluit voor de deadline datum dan komt er geen glasvezel. Wordt het percentage wel behaald, dan is de glasvezelaansluiting gratis en bespaar je €650,- Het enige dat je betaalt zijn de abonnementskosten. Je hebt dan de zekerheid van een internet- en tv-verbinding die niet alleen vandaag top is, maar ook morgen. En over 20 jaar.

In veel gevallen kunnen we je ook op een later moment nog aansluiten. Hou dan wel rekening met de €650,- aan kosten. Dus meld je tijdens de glasvezelcampagne aan om jezelf kosten te besparen en de kans te vergroten dat het minimale percentage wordt gehaald!

Wanneer gaan jullie aanleggen?

Onze glasvezelcampagne is nog verlengd tot 18 januari 2023. Daarna maken we de balans op. Zodra de planning bekend is, krijg je een bericht van ons en komt de aannemer langs voor de woningschouw.

Wat houdt een woningschouw precies in?

Tijdens de aanleg van glasvezel komt de aannemer twee keer bij je langs. Aan het begin van de aanleg komt de aannemer kijken waar de aansluiting in huis komt. Dit noemen we de woningschouw. Daarna komt de aannemer, meestal een paar maanden nadat het graafwerk klaar is, nog een keer langs om de aansluiting in huis te plaatsen. Voordat de aannemer bij je langskomt, ontvang je altijd een brief.

Waarom duurt het soms lang voor de aanleg begint?

Voordat de aanleg start, is de aannemer achter de schermen druk bezig met de voorbereidingen voor de aanleg. Misschien merk je er niets van, maar zij maken tijdens de voorbereidende fase een technisch ontwerp en gaan in gesprek met vergunningverleners, zoals gemeenten en waterschap. Meestal nemen de voorbereidingen 3 tot 6 maanden in beslag.

Hoe meld ik me aan voor glasvezel?

Als je in aanmerking komt voor een glasvezelaansluiting, kun je je aanmelden door een glasvezelabonnement af te sluiten bij één van de deelnemende telecomaanbieders. Dit kun je doen op de website van deze aanbieders. Je kunt ook terecht bij lokale verkopers zoals ICT-bedrijven of witgoedzaken. Zij geven je graag persoonlijk advies en helpen bij het afsluiten van een glasvezelabonnement. De contactgegevens van deze lokale verkopers vind je op deze website.

Ik wil geen abonnement, maar wel een glasvezelaansluiting. Kan dat?

Ja dit kan. We plaatsen de glasvezelaansluiting kosteloos en vrijblijvend in alle woningen. Maar met een glasvezelaansluiting heb je nog geen werkende verbinding. Wil je later gebruikmaken van het snelle internet? Dan is het nodig om een glasvezel abonnement af te sluiten. Dit kan bij één van de telecomaanbieders. Kijk op www.deltanetwerk.nl.

Wanneer begin ik met betalen voor mijn abonnement?

In jouw buurt wordt (binnenkort) glasvezel aangelegd door DELTA Netwerk. Je wilt graag van dit supersnelle en stabiele glasvezelnetwerk gebruik maken en om die reden jezelf aanmelden bij één van de telecomaanbieders die gebruik maken van dit netwerk. Omdat het netwerk nog niet is aangelegd, vraag je jezelf af wanneer je begint met betalen voor jouw abonnement. 

Er zijn hier drie verschillende mogelijkheden: 

  1. Je hebt op dit moment geen abonnement bij een telecomaanbieder. 

Je kunt je alvast aanmelden voor een abonnement bij één van de telecomaanbieders die beschikbaar is via het netwerk van DELTA Netwerk. Zodra het netwerk is aangelegd, de installatie in huis voltooid is en het modem geactiveerd (jouw internet en/of tv-verbinding werkt nu), begin je met betalen van je abonnement.* 

  1. Je hebt een abonnement bij een telecomaanbieder via een koper- of coax-aansluiting. De vaste looptijd van dit abonnement is voorbij. 

Je kunt je alvast aanmelden voor een abonnement bij één van de aanbieders op het glasvezelnetwerk van DELTA Netwerk. Zodra je via de nieuwe telecomaanbieder kunt internetten en/of tv-kijken, stop je het abonnement bij de vorige telecomaanbieder en begin je met betalen van het jouw abonnement bij de nieuwe telecomaanbieder. 

Let op: als je wilt overstappen naar een telecomaanbieder en je woont in een gebied dat waar DELTA Netwerk zal gaan aanleggen dan is het verstandig om niet opnieuw een abonnement voor een vastgestelde looptijd bij jouw huidige aanbieder af te sluiten. 

  1. Je hebt een abonnement bij een telecomaanbieder waarvan de vaste looptijd nog niet voorbij is.  

Je dient het abonnement bij jouw huidige telecomaanbieder uit en meld je alvast aan bij een telecomaanbieder die via het glasvezelnetwerk van DELTA Netwerk haar diensten aanbiedt. Zodra het abonnement is afgelopen, laat je het abonnement van één van de telecomaanbieders van DELTA Netwerk in gaan. Zorg dat je dit bij de nieuwe telecomaanbieder meldt en bespreek het moment van overgaan. 

*Ongeveer vijf weken na het versturen van het installatiepakket wordt het abonnement automatisch geactiveerd en begin je met betalen; ongeacht of het modem wel of niet geactiveerd is. Dit verschilt per telecomaanbieder.

Vergelijk al onze telecomaanbieders of meld je direct aan

- Wil je meer weten over de mogelijke telecomaanbieders in jouw buurt? Vergelijk dan de aanbieders met onze glasvezelvergelijker. Ga naar https://www.deltanetwerk.nl/glasvezelvergelijken/ 

- Wil je je direct aanmelden bij een nieuwe telecomaanbieder? Kies dan jouw aanbieder via https://www.deltanetwerk.nl/glasvezelaanmelden/  

Ik ben al wat ouder en gebruik nauwelijks of geen internet. Heeft glasvezel ook voordelen voor mij?

Ook als u niet dagelijks actief bent biedt een snelle en stabiele internetverbinding veel plezier. Bijvoorbeeld bij het beeldbellen met familie of bij het TV kijken. Ook biedt glasvezel veel mogelijkheden voor zorg en beveiliging op afstand. Er komen steeds meer toepassingen, waardoor ouderen langer zelfstandig thuis kunnen blijven wonen. Slimme apparaten, die in verbinding staan met de thuiszorg, andere instanties of familie, kunnen een oogje in het zeil houden. Een verpleegkundige informeert je bijvoorbeeld via een iPad, camera of TV over jouw medicatie. Omdat er visueel contact is met de verpleegkundige, kan hij of zij een betere inschatting maken van de benodigde zorg. 

Deze toepassingen vragen veel capaciteit (ook wel bandbreedte genoemd). Glasvezel biedt deze capaciteit, nu en in de toekomst en is daarmee uitermate geschikt voor dergelijke toepassingen. Een snelle glasvezelverbinding draagt bovendien bij aan de waarde van de woning. Een fijne gedachte wanneer je jouw woning in de toekomst wilt verkopen.

Welke rol speelt de gemeente in de aanleg van glasvezel?

De Telecommunicatiewet stelt dat alle aanbieders de vrijheid hebben om infrastructuur aan te leggen. De gemeente beslist niet of een partij wel of niet mag aanleggen. Alleen aan welke voorwaarden binnen de kaders van de wet de aanleg moet voldoen. De gemeente coördineert en houdt toezicht tijdens de aanleg of aan de voorwaarden wordt voldaan.

Waarom moet ik nu kiezen voor een glasvezelaansluiting van DELTA Netwerk?

  1. DELTA Netwerk is een van de snelst groeiende glasvezelbedrijven van Nederland. Wij leggen al meer dan 11 jaar glasvezel aan in het hele land, van buitengebied tot binnenstad.
  2. Met de aansluiting op glasvezel is je woning klaar voor de toekomst.
  3. Je hebt alle keuzevrijheid. Als je overstapt naar glasvezel kun je kiezen uit meerdere telecomaanbieders en abonnementen.
  4. Je krijgt de zekerheid van een aansluiting op het modernste netwerk met de nieuwste technologie.
  5. Nu je aansluiting laten aanleggen voorkomt meerdere keren overlast, want de straat hoeft immers maar één keer open.

Hoe wordt een glasvezelaansluiting geplaatst?

Wij leggen glasvezel aan tot in je woning. Dit betekent dat er vanaf de openbare weg, een unieke glasvezelverbinding naar je woning wordt gelegd. Vervolgens monteren we de glasvezelaansluiting op de meest geschikte locatie in je woning, meestal in de meterkast. De locatie bepaal je samen met de schouwer die langskomt. Wanneer hij precies langskomt, laten we via een brief weten.

Wanneer maak ik gebruik van de glasvezeldiensten?

Heb je een abonnement afgesloten? Dan kun je, zodra de glasvezelaansluiting in je woning gereed is, binnen enkele weken gebruik maken van de glasvezeldiensten. De telecomaanbieder zorgt dat je abonnement wordt aangesloten en voor de activatie je abonnement. Zij nemen zij contact met je op zodra dit kan worden uitgevoerd.

Hoe blijf ik op de hoogte van de voortgang van de aanleg?

Via de postcodecheck op www.deltanetwerk.nl vind je de laatste stand van zaken. Je kunt je hier ook aanmelden voor onze digitale nieuwsbrief. Je ontvangt dan regelmatig een update over de voortgang van glasvezel in je omgeving.

Ik heb toch nog wel wat vragen. Waar kan ik dan terecht?

Je bent ook van harte welkom bij de adviseur in het Glasvezel Informatiepunt aan de Europalaan 2A in Stadskanaal. De winkel is geopend van woensdag t/m vrijdag van 11.00 tot 18.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur.​