Helaas, momenteel hebben wij een storing in ons systeem. Probeer het later nog eens of neem contact met ons op.
In de laatste update stond er per abuis dat alle glasvezelaansluitingen in de deelgebieden ORS-01, ORS-02 en ORS-03 (Oirschot) al geïnstalleerd waren. De aannemer is druk bezig met de laatste werkzaamheden in dit gebied. Inmiddels is al ruim 95 % van de laagbouw huishoudens in Oirschot voorzien van een glasvezelaansluiting. Ook staan er nog een aantal hoogbouw panden op de planning om aangelegd te worden. De monteurs zijn in deelgebied ORS-04 (Spoordonk) ook met de laatste loodjes bezig om de glasvezelkastjes (FTU’s) te installeren.
De graafploegen hebben de werkzaamheden in Oirschot en Spoordonk helemaal afgerond. Alle reconstructies en boringen zijn inmiddels voltooid.
Ter voorbereiding van de plaatsing van de glasvezelkastjes (FTU's) moesten de glasvezelkabels eerst geblazen en daarna gelast worden. Leuk weetje; er is ca. 1800 meter blaaswerk verricht.
Lees hier meer over de aanleg van het glasvezelnetwerk en bekijk de aanlegvideo.
Voortgang huisaansluitingen
Inmiddels zijn er al veel glasvezelkastjes (FTU's )geïnstalleerd in de woningen. Alle inwoners van de woningen die nog op de planning staan om te worden aangesloten, worden vooraf door de aannemer geïnformeerd met een datum en tijd waarop de monteur langskomt.
Plan alvast jouw afspraak met de monteur
Vind je het prettiger om alvast een afspraak in te plannen met een monteur maken voor de plaatsing van de glasvezelaansluiting? Dat kan! Dan kun je contact opnemen met aannemer Van Gelder Telecom voor het maken van een afspraak. Zij helpen jou graag op werkdagen tussen 08.30 uur en 16.30 uur en zijn bereikbaar via telefoonnummer: 088 11 549 92 of per e-mail: [email protected].
Glasvezelaansluiting in huis? En dan ?
Zodra je een glasvezelaansluiting in huis hebt, is de aanleg naar jouw woning klaar en zit het werk van de aannemer erop. Maar let op, een glasvezelaansluiting is nog geen werkende verbinding. Om daadwerkelijk supersnel en stabiel internet via glasvezel te kunnen gebruiken, heb je een abonnement nodig van een deelnemende telecomaanbieder.
Heb jij al een abonnement afgesloten? Dan geven wij een seintje aan de telecomaanbieder en ontvang je van hen na een paar weken een installatiepakket. Je installeert dit pakket zelf of kunt dit door een monteur laten doen. Hierna duurt het gemiddeld twee tot vier weken voordat de glasvezelverbinding in jouw woning werkt.
Bekijk hier de video: DELTA | Tot de nok installatie
Woon je in een flat of appartement?
Er staan ook nog een aantal hoogbouw panden op de planning om aangesloten te worden. Bewoners worden hiervan nog op de hoogte gesteld over de voortgang van deze werkzaamheden.
De werkzaamheden van de Deel/PoP gebieden Middelbeers (MBS-01) en Oostelbeers (MBS-02) zijn afgerond. De deelgebieden van Oirschot (ORS-01, ORS-02 en ORS-03) zijn grotendeels afgerond. De monteurs zijn hier nog bezig met het aansluiten van de laatste glasvezelkastjes in de laagbouw panden.
In Spoordonk (ORS-04) zijn monteurs ook al begonnen met de plaatsing van de glasvezelkastjes (FTU's).
DISCLAIMER
We maken deze planningen met de grootst mogelijke zorg, maar deze zijn altijd onder voorbehoud. Omstandigheden als technische obstructies, vervuilde grond, vertraging bij het verkrijgen van vergunningen of weersomstandigheden kunnen ervoor zorgen dat een planning wijzigt. Dus wil je weten wat de actuele planning is voor jouw woning? Doe dan de postcodecheck vul jouw postcode in en volg de status van jouw woning.
In opdracht van DELTA Netwerk legt aannemer Van Gelder Telecom het glasvezelnetwerk aan. Zij communiceren voor en tijdens de aanleg met jou over de aanleg, de werkzaamheden en het plaatsen van de aansluiting bij jou thuis. Heb je nu of gedurende de aanleg van glasvezel vragen over bijvoorbeeld de planning of jouw aansluiting? Of ervaar je een klacht of storing als gevolg van de aanleg? Dan kun je contact opnemen met de klantenservice van Van Gelder Telecom. Zij helpen jou graag op werkdagen tussen 08.30 uur en 16.30 uur en zijn bereikbaar via telefoonnummer: 088 11 549 92 of per e-mail: [email protected].
Voor andere vragen kan contact worden opgenomen met de klantenservice van DELTA Netwerk. Zij zijn bereikbaar op telefoonnummer: 088 75 85 800, op werkdagen van 08.30 tot 17.00 uur.
Voor vragen over het abonnement kun je terecht bij je gekozen telecomaanbieder. Ook kun je contact met hen opnemen als je wijzigingen wilt aanbrengen in je gekozen pakket.