Helaas

Helaas, momenteel hebben wij een storing in ons systeem. Probeer het later nog eens of neem contact met ons op.

@media screen and (max-width: 767px){.media-image {background-image:url('/media/6068/huisaansluiting-animatie-stap-6.jpg?anchor=center&mode=crop&width=576&height=285&rnd=132775947312500000') !important;}}@media screen and (min-width: 768px){.media-image {background-image:url('/media/6068/huisaansluiting-animatie-stap-6.jpg?anchor=center&mode=crop&width=768&height=345&rnd=132775947312500000') !important;}}@media screen and (min-width: 992px){.media-image {background-image:url('/media/6068/huisaansluiting-animatie-stap-6.jpg?anchor=center&mode=crop&width=992&height=415&rnd=132775947312500000') !important;}}@media screen and (min-width: 1200px){.media-image {background-image:url('/media/6068/huisaansluiting-animatie-stap-6.jpg?anchor=center&mode=crop&width=1200&height=500&rnd=132775947312500000') !important;}}@media screen and (min-width: 1600px){.media-image {background-image:url('/media/6068/huisaansluiting-animatie-stap-6.jpg?anchor=center&mode=crop&width=1600&height=600&rnd=132775947312500000') !important;}}

Huisaansluitingen in Middelbeers – latere activatie van de diensten

18 mei 2022


Binnenkort start aannemer Van Gelder Telecom met het plaatsen van de glasvezelaansluitingen in Middelbeers. Nadat de kabel tot de gevel is aangelegd, komt er nu een monteur bij je thuis om ‘het glasvezelkastje' (FTU) te plaatsen. De huisaansluitingen in Middelbeers duren een aantal maanden. Echter, na de plaatsing van het kastje is de aansluiting nog niet direct actief, omdat nog niet alle verbindingen in het netwerk klaar zijn. De bewoners ontvangen hierover een brief.

Aansluiting nog niet actief, wat betekent dat voor jou

Er ontbreekt een aantal verbindingen in het glasvezelnetwerk, die nodig zijn om de aansluiting van een signaal te voorzien. Zodra de verbindingen gereed zijn en het verdeelpunt van voeding is voorzien, kan de aansluiting in huis worden geactiveerd. De aannemer doet dit op afstand, en hoeft hij/zij hiervoor niet nogmaals bij de bewoners langs te komen.

Planning activatie aansluiting

Naar verwachting worden de eerste aansluitingen in het derde kwartaal 2022 geactiveerd. Uiteraard is dit onder voorbehoud. Zodra de huisaansluiting actief is, ontvangen bewoners hun installatiepakket van de dienstaanbieder en kunnen ze gebruik maken van de glasvezeldiensten.

Hulp van lokale verkopers

Wil je meerdere aansluitingen of wil je de kabel in plaats van over de plint, op een andere plek leggen? Dan wordt het jouw eigen verantwoordelijkheid om hiervoor een oplossing te zoeken. Gelukkig staan de lokale verkopers voor je klaar om je te helpen met de praktische zaken rondom de huisaansluiting.

Zij helpen graag met het verbeteren van jouw huisaansluiting. Maar waarvoor kun je bij hen terecht?

  • Oude coaxbekabeling vervangen door UTP-kabels.
  • Aanleggen van (UTP-)kabels van de meterkast naar uw computer of televisie, bijvoorbeeld door de kruipruimte.
  • Het aansluiten van extra apparaten (computer, tv, telefoon) op het glasvezelnetwerk.
  • Advies over en hulp bij het aanpassen van jouw e-mailadres.
  • Telefoonkabels leggen voor extra aansluitingen.
  • Aanpassen van de instellingen van jouw tv, na overgang naar de nieuwe dienstaanbieder (voor zover niet uitgevoerd door de dienstaanbieder).

Storing?

Ben je aangesloten en ontvang je diensten, maar heb je last van een storing? Neem dan contact op met jouw telecomaanbieder.

Klant Contact Centrum DELTA Fiber Netwerk

Heb je vragen over de aanleg van glasvezel? Bekijk hier alle veelgestelde vragen.

Op gavoorglasvezel.nl kun je op ieder gewenst moment via de postcodecheck de status van de aanleg van jouw deelgebied bekijken.

Wil je liever persoonlijk contact? Neem dan contact op met het Klant Contact Centrum van DELTA Fiber Netwerk. Op werkdagen zijn wij tussen 08.30 uur en 17.00 uur telefonisch bereikbaar via: 088 75 85 800.