Helaas

Helaas, momenteel hebben wij een storing in ons systeem. Probeer het later nog eens of neem contact met ons op.

@media screen and (max-width: 767px){.media-image {background-image:url('/media/6073/foto-6.jpg?anchor=center&mode=crop&width=576&height=285&rnd=132777846265630000') !important;}}@media screen and (min-width: 768px){.media-image {background-image:url('/media/6073/foto-6.jpg?anchor=center&mode=crop&width=768&height=345&rnd=132777846265630000') !important;}}@media screen and (min-width: 992px){.media-image {background-image:url('/media/6073/foto-6.jpg?anchor=center&mode=crop&width=992&height=415&rnd=132777846265630000') !important;}}@media screen and (min-width: 1200px){.media-image {background-image:url('/media/6073/foto-6.jpg?anchor=center&mode=crop&width=1200&height=500&rnd=132777846265630000') !important;}}@media screen and (min-width: 1600px){.media-image {background-image:url('/media/6073/foto-6.jpg?anchor=center&mode=crop&width=1600&height=600&rnd=132777846265630000') !important;}}

Alle woningen in Oirschot, Middelbeers, Oostelbeers en Spoordonk krijgen een glasvezelaansluiting

30 augustus 2021


Goed nieuws! We gaan beginnen met de aanleg van glasvezel in Oirschot, Middelbeers, Oostelbeers en Spoordonk. Tijdens de aanleg krijgen alle woningen een glasvezelaansluiting, dus ook woningen waarvan de bewoners zich (nog) niet hebben aangemeld voor een glasvezelabonnement. Gezien het animo voor glasvezel in jouw omgeving willen we iedere woning een glasvezelaansluiting aanbieden. Hiermee bereiden we alle woningen voor op het netwerk van de toekomst. Wil je meer weten wat dit betekent en waarom we dit doen? Lees dan de veelgestelde vragen.

Waarom sluiten we iedereen op het glasvezelnetwerk aan? 

We willen jouw woning alvast voorbereiden op het netwerk van de toekomst. De aansluiting is geheel kosteloos en verplicht je tot niets. Met een glasvezelaansluiting in jouw woning ben je alvast aangesloten op het glasvezelnetwerk en kun je op elk moment, wanneer jij dat wilt, eenvoudig overstappen naar glasvezel. Door zoveel mogelijk adressen tegelijk op glasvezel aan te sluiten, hoeft de straat maar één keer open en beperken we de overlast. 

Ik heb geen abonnement afgesloten. Waarom zou ik dan toch een glasvezelkastje in mijn huis laten plaatsen?  
We bereiden nu alvast jouw woning voor op het netwerk van de toekomst. 

  • Met een glasvezelaansluiting in jouw woning, ben je alvast aangesloten op het glasvezelnetwerk en kun je op elk moment, wanneer jij dat wilt, eenvoudig overstappen naar glasvezel. 
  • Deze glasvezelaansluiting levert ook een meerwaarde op voor jouw huis bij verkoop of verhuur in de toekomst. 
  • Als we zoveel mogelijk adressen op glasvezel aansluiten, hoeft de straat maar één keer open en beperken we de overlast. We sluiten daarom zowel de woningen van inwoners met én zonder een glasvezelabonnement op het glasvezelnetwerk aan. 

Hoe wordt een glasvezelaansluiting geplaatst? 

Wij leggen glasvezel aan tot de voorgevel van jouw woning. Dit betekent dat jij vanaf de openbare weg, een unieke glasvezelverbinding naar jouw woning krijgt. Vervolgens monteren we de glasvezelaansluiting op de meest geschikte locatie in jouw woning, meestal in de meterkast. 

Waar wordt het glasvezelkastje geplaatst?  

Tijdens het schouwen komt de aannemer kijken waar de aansluiting in huis komt. Meestal is dat in de meterkast. Een paar maanden later, als het graafwerk klaar is, komt hij nog een keer langs om de aansluiting in huis te plaatsen. Voordat de aannemer bij jou langskomt, ontvang je altijd een brief. 

 

 

Niet thuis?


Het kan voorkomen dat u niet thuis bent als de schouwer bij u aan de deur komt. In dat geval laat de hij een kaartje in de brievenbus achter met het verzoek om contact op te nemen om een nieuwe afspraak te maken.

Betaal ik voor het glasvezelkastje? 

De glasvezelkabel met bijbehorend kastje (FTU)  wordt geheel kosteloos en vrijblijvend geïnstalleerd. Daarvoor betaal je nu niets. Pas als je een abonnement afsluit, betaal je voor de diensten over het netwerk en worden er aansluitkosten in rekening gebracht. 

Ben ik verplicht om een glasvezelabonnement af te sluiten? 

Nee, je bent niet verplicht om een glasvezelabonnement af te sluiten. Je kunt gewoon je huidige aansluiting en internetabonnement houden. 

Wat betaal ik als ik een glasvezelabonnement afsluit? 

Als je een abonnement neemt op glasvezel, dan betaal je maandelijks voor de diensten zoals bellen, internetten en tv kijken en worden er eenmalig aansluitkosten in rekening gebracht.  

Hoe kan ik een glasvezelabonnement afsluiten?

Kijk op www.gavoorglasvezel.nl en vul de postcodecheck in voor meer informatie en kies voor een glasvezelabonnement bij één van de telecomaanbieders. 

En wil je overstappen naar glasvezel? Ook dat regel je direct online via de postcodecheck op www.gavoorglasvezel.nl.  

Ik heb een glasvezelabonnement. Wanneer maak ik gebruik van de glasvezeldiensten? 

Zodra de glasvezelaansluiting in jouw woning gereed is en je een abonnement bij een van de telecomaanbieders hebt afgesloten, dan maak je binnen enkele weken gebruik van de glasvezeldiensten. Heb je vragen over jouw diensten of de activering van de aansluiting, neem dan contact op met jouw telecomaanbieder. 

Ik wil nu geen glasvezelaansluiting. Wat zijn de kosten als ik later een aansluiting wil?

Wij sluiten graag alle woningen in Oirschot, Middelbeers, Oostelbeers en Spoordonk op het glasvezelnetwerk aan. Als je op een later moment voor glasvezel kiest, dan ontvang je een offerte voor de kosten van de aanleg van glasvezel naar jouw woning. Daarnaast betaal je  de eenmalige kosten van €650,- zodra de glasvezeldiensten door uw dienstaanbieder geactiveerd zijn.

Waar kan ik terecht met vragen over het glasvezelkastje dat in mijn huis wordt geplaatst?  

In opdracht van DELTA Fiber Netwerk zal aannemer Van Gelder Telecom het glasvezelnetwerk aanleggen. Zij communiceren voor en tijdens de aanleg met jou over de aanleg, de werkzaamheden en het plaatsen van de aansluiting bij u thuis. Heb je nu of gedurende de aanleg van glasvezel vragen over bijvoorbeeld de planning of jouw aansluiting? Of ervaar je een klacht of storing als gevolg van de aanleg? Dan kun je  contact opnemen met de klantenservice van Van Gelder Telecom Zij helpen je graag op werkdagen tussen 08:30 en 16:30 uur en zijn bereikbaar via telefoonnummer: 088 115 49 92 of per email: [email protected].

Waar kan ik terecht met algemene vragen?

Voor algemene vragen kun je op werkdagen tussen 08.30 uur en 17.00 uur contact opnemen met het Klant Contact Centrum van DELTA Fiber Netwerk via telefoonnummer: 088-75 85 800