Helaas

Helaas, momenteel hebben wij een storing in ons systeem. Probeer het later nog eens of neem contact met ons op.

@media screen and (max-width: 767px){.media-image {background-image:url('/media/5818/has-3-rechthoek.jpg?center=0.16444444444444445,0.6581395348837209&mode=crop&width=576&height=285&rnd=132749830347730000') !important;}}@media screen and (min-width: 768px){.media-image {background-image:url('/media/5818/has-3-rechthoek.jpg?center=0.16444444444444445,0.6581395348837209&mode=crop&width=768&height=345&rnd=132749830347730000') !important;}}@media screen and (min-width: 992px){.media-image {background-image:url('/media/5818/has-3-rechthoek.jpg?center=0.16444444444444445,0.6581395348837209&mode=crop&width=992&height=415&rnd=132749830347730000') !important;}}@media screen and (min-width: 1200px){.media-image {background-image:url('/media/5818/has-3-rechthoek.jpg?center=0.16444444444444445,0.6581395348837209&mode=crop&width=1200&height=500&rnd=132749830347730000') !important;}}@media screen and (min-width: 1600px){.media-image {background-image:url('/media/5818/has-3-rechthoek.jpg?center=0.16444444444444445,0.6581395348837209&mode=crop&width=1600&height=600&rnd=132749830347730000') !important;}}

Aannemer Van Gelder Telecom is gestart met de woningschouw in West- en Middelbeers - Oirschot

26 november 2021


Afgelopen week is aannemer Van Gelder Telecom gestart met de woningschouw in West-en Middelbeers. Dit betekent dat de aannemer langskomt om te kijken waar de aansluiting in huis mag komen. Inwoners van West- en Middelbeers hebben inmiddels al een brief hierover ontvangen.

Wat houdt een woningschouw precies in?

Een medewerker van de aannemer komt langs om te kijken waar de glasvezelaansluiting in huis mag worden geplaatst. Dit noemen we “woningschouw”. Meestal komt de aansluiting in de meterkast, maar het kan ook op een andere locatie in de woning. 

De woningschouwer kan zich altijd legitimeren met een ID-pas. Uiteraard werken wij volgens de RIVM richtlijnen en nemen wij de corona-maatregelen in acht. Tijdens de woningschouw worden er ook foto’s gemaakt voor het schouwrapport.

Wanneer komt de aannemer langs?

Afgelopen week is aannemer Van Gelder Telecom gestart met het schouwen van de woningen in West- en Middelbeers. De aannemer verwacht  enkele weken bezig te zijn in West-en Middelbeers. Het kan dus even duren voor de aannemer op jouw stoep staat. Als de aannemer alle woningen in West-en Middelbeers heeft bezocht, start hij met de woningschouw in het volgende deelgebied in Oirschot (ORS-03). Als dat zover is, worden de inwoners van Oirschot hierover geïnformeerd.

Geen abonnement, toch iemand aan de deur

In Oirschot, Middelbeers, Oostelbeers en Spoordonk willen wij graag alle woningen aansluiten op het glasvezelnetwerk. Ook wanneer bewoners geen glasvezelabonnement hebben afgesloten. Waarom doen we dit? Als we in een keer alle woningen aansluiten op het glasvezelnetwerk, blijft de overlast beperkt. De straat hoeft maar één keer ‘open’.  Daarnaast ben je met een glasvezelaansluiting in jouw woning alvast aangesloten op het glasvezelnetwerk en kun je op elk moment overstappen naar glasvezel.

Ook inwoners zonder abonnement krijgen dus bezoek van de aannemer! De medewerker zal vragen om medewerking,  om samen te bepalen waar de glasvezelkabel met het bijbehorend kastje in jouw woning geplaatst kan worden. Voor het plaatsen van dit kastje zijn géén kosten verbonden. Het is niet verplicht om een aansluiting te nemen. De medewerker van aannemer Van Gelder Telecom kan hierover meer informatie geven. Wil je alsnog geen aansluiting? Dan kun je dit bij hem /haar aangeven. Lees hier meer.

Niet thuis?

Het kan zijn dat je niet thuis bent als de aannemer bij je aan de deur komt. In dat geval laat hij een kaartje achter met het verzoek om contact op te nemen. Doe dit zo snel mogelijk, zodat de werkzaamheden in jouw woning op tijd afgerond kunnen worden.

Aannemer Van Gelder Telecom

In opdracht van DELTA Fiber Netwerk zal aannemer Van Gelder Telecom het glasvezelnetwerk aanleggen. Zij communiceren voor en tijdens de aanleg met u over alle werkzaamheden en over het plaatsen van de aansluiting bij u thuis. Heeft u nu of gedurende de aanleg van glasvezel vragen over bijvoorbeeld de planning of uw aansluiting? Of ervaart u een klacht of storing als gevolg van de aanleg? Dan kunt u contact opnemen met de klantenservice van Van Gelder Telecom. Zij helpen u graag op werkdagen tussen 08.30 uur en 16.30 uur en zijn telefonisch bereikbaar via: 088 115 49 92 of per mail: [email protected].

Benieuwd hoe de aanleg straks verder in zijn werk gaat? Bekijk onze video!