Helaas

Helaas, momenteel hebben wij een storing in ons systeem. Probeer het later nog eens of neem contact met ons op.

@media screen and (max-width: 767px){.media-image {background-image:url('/media/2693/huisaansluiting.jpg?center=0.71707317073170729,0.63736263736263732&mode=crop&width=576&height=285&rnd=133413317585670000') !important;}}@media screen and (min-width: 768px){.media-image {background-image:url('/media/2693/huisaansluiting.jpg?center=0.71707317073170729,0.63736263736263732&mode=crop&width=768&height=345&rnd=133413317585670000') !important;}}@media screen and (min-width: 992px){.media-image {background-image:url('/media/2693/huisaansluiting.jpg?center=0.71707317073170729,0.63736263736263732&mode=crop&width=992&height=415&rnd=133413317585670000') !important;}}@media screen and (min-width: 1200px){.media-image {background-image:url('/media/2693/huisaansluiting.jpg?center=0.71707317073170729,0.63736263736263732&mode=crop&width=1200&height=500&rnd=133413317585670000') !important;}}@media screen and (min-width: 1600px){.media-image {background-image:url('/media/2693/huisaansluiting.jpg?center=0.71707317073170729,0.63736263736263732&mode=crop&width=1600&height=600&rnd=133413317585670000') !important;}}

Zo plaatst BAM een huisaansluiting in Mijdrecht

30 november 2022


Aannemer BAM Telecom is volop bezig met het plaatsen van de huisaansluitingen. Nadat de kabel tot de gevel is aangelegd, komt er een monteur bij je thuis om ‘het glasvezelkastje' (FTU) te plaatsen.

BAM maakt afspraak voor plaatsing

Bewoners die door BAM zijn ingepland ontvangen een bericht met daarin de datum en tijd waarop de monteur langskomt. Het kan zijn dat sommige bewoners dit bericht pas later ontvangen, omdat zij nog niet staan ingepland. Maar uiteindelijk komt iedereen aan de beurt.

Telecomaanbieder

Heeft de monteur de huisaansluiting geplaatst, dan zit het werk van de aannemer erop. Maar hoe gaat het dan verder? Jouw gekozen telecomaanbieder stuurt een installatiepakket op. Dit kan 3 tot 8 weken duren. Je kunt dit pakket zelf installeren of via de telecomaanbieder een afspraak maken voor installatie door een van hun medewerkers. 

Hulp van lokale verkopers

Wil je meerdere aansluitingen of wil je de kabel in plaats van over de plint, op een andere plek leggen? Dan wordt het jouw eigen verantwoordelijkheid om hiervoor een oplossing te zoeken. Gelukkig staan de lokale verkopers voor je klaar om je te helpen met de praktische zaken rondom de huisaansluiting.

Zij helpen graag met het verbeteren van jouw huisaansluiting. Maar waarvoor kun je bij hen terecht?

  • Oude coaxbekabeling vervangen door UTP-kabels.
  • Aanleggen van (UTP-)kabels van de meterkast naar uw computer of televisie, bijvoorbeeld door de kruipruimte.
  • Het aansluiten van extra apparaten (computer, tv, telefoon) op het glasvezelnetwerk.
  • Advies over en hulp bij het aanpassen van jouw e-mailadres.
  • Telefoonkabels leggen voor extra aansluitingen.
  • Aanpassen van de instellingen van jouw tv, na overgang naar de nieuwe dienstaanbieder (voor zover niet uitgevoerd door de dienstaanbieder).

Storing?

Ben je aangesloten en ontvang je diensten, maar heb je last van een storing? Neem dan contact op met jouw telecomaanbieder.