Helaas, momenteel hebben wij een storing in ons systeem. Probeer het later nog eens of neem contact met ons op.
Zodra het glasvezelkastje in je huis is geplaatst, zit het werk van DELTA Netwerk erop. Dan wordt het installatiepakket door jouw gekozen telecomaanbieder opgestuurd, of komt er een monteur bij je thuis om de apparaten aan te sluiten op het netwerk. Dit kan verschillen per telecomaanbieder. Caiway en Delta zetten monteurs in van het bedrijf Guidion.
Vaak is het nodig om je binnenhuisbekabeling aan te passen. Dit omdat de TV niet meer via de coax-kabel verbonden is, maar via een UTP-kabel. Het TV-signaal loopt namelijk niet meer via coax, maar via internet. Een van de standaard werkzaamheden van de monteur is het aansluiten van je TV-ontvanger op het modem. Dit doet hij met een UTP-kabel. De ‘oude’ COAX-kabel kan niet meer gebruikt worden voor de nieuwe TV-aansluiting. Je kunt zelf kiezen of je je ‘oude’ (COAX) kabel wilt laten vervangen door de nieuwe kabel of de bestaande kabel (ongebruikt) wilt laten liggen. Het is goed om te weten dat de monteur een korte standaard kabel legt. Hij werkt de nieuwe kabel weg op of langs de plint en bevestigt deze met een spijkerclip. De nieuwe kabel blijft zichtbaar.
Natuurlijk is het mogelijk dat de monteur extra werkzaamheden uitvoert, zoals bijvoorbeeld het leggen en wegwerken van kabels in een kabelgoot of via de kruipruimte. Ook kun je denken aan het installeren van een extra stopcontact in de meterkast of een extra Wifi-punt in je woning. We raden aan om, voordat de monteur langskomt, de bekabeling in huis te laten controleren. Dit kan bijvoorbeeld door één van de lokale verkopers in uw omgeving. Indien nodig kun je dan vooraf al extra tijd reserveren bij de monteur. Zo kan hij alles in één keer netjes in orde maken.
Ben je klant bij Delta of Caiway? Ze zetten voor de installatie van het glasvezelpakket monteurs in van het bedrijf Guidion. De monteur die bij je langskomt, heeft 45 minuten de tijd om enkele standaard werkzaamheden te verrichten. Welke werkzaamheden dit zijn lees je hieronder:
Standaard werkzaamheden
Extra werkzaamheden
Natuurlijk is het mogelijk dat de monteur extra werkzaamheden (tegen meerkosten) uitvoert, zoals bijvoorbeeld:
Als je dit soort aanvullende wensen hebt, geef dat dan aan als je de afspraak maakt. Er wordt dan extra tijd ingepland voor de monteur. Het kan zijn dat bij bijzondere situaties of uitgebreid meerwerk, de installatiemonteur een ‘voorbezoek’ inplant om de kosten en werkzaamheden in te schatten.
Let op: de monteur boort niet door beton of constructiemuren, freest geen leidingen in de muur en zal geen ander hak- of breekwerk verrichten.
Tip: Loop samen met de monteur nog alle zaken na voordat hij vertrekt. Werken alle verbindingen en is alles aangesloten zoals afgesproken en gewenst?
Wil je werkzaamheden laten uitvoeren die niet (of niet gratis) door de monteur van de telecomaanbieder verzorgd kunnen worden? Denk bijvoorbeeld aan hak- en breekwerk of het infrezen van leidingen. Dan kun je terecht bij computerservice bedrijven en installateurs in je omgeving. Doe de postcodecheck op deltanetwerk.nl en bekijk welke installateurs jou kunnen adviseren over en helpen bij het aansluiten van je apparatuur. Ook kunnen ze de installatie van het abonnement verzorgen.
Voor vragen of meer informatie over jouw afgenomen glasvezeldiensten kun je terecht bij de klantenservice van jouw gekozen telecomaanbieder.