Helaas

Helaas, momenteel hebben wij een storing in ons systeem. Probeer het later nog eens of neem contact met ons op.

@media screen and (max-width: 767px){.media-image {background-image:url('/media/7669/jpg-delta-gaat-verder-dirk-small.jpg?center=0.30278884462151395,0.5014925373134328&mode=crop&width=576&height=285&rnd=132956334140000000') !important;}}@media screen and (min-width: 768px){.media-image {background-image:url('/media/7669/jpg-delta-gaat-verder-dirk-small.jpg?center=0.30278884462151395,0.5014925373134328&mode=crop&width=768&height=345&rnd=132956334140000000') !important;}}@media screen and (min-width: 992px){.media-image {background-image:url('/media/7669/jpg-delta-gaat-verder-dirk-small.jpg?center=0.30278884462151395,0.5014925373134328&mode=crop&width=992&height=415&rnd=132956334140000000') !important;}}@media screen and (min-width: 1200px){.media-image {background-image:url('/media/7669/jpg-delta-gaat-verder-dirk-small.jpg?center=0.30278884462151395,0.5014925373134328&mode=crop&width=1200&height=500&rnd=132956334140000000') !important;}}@media screen and (min-width: 1600px){.media-image {background-image:url('/media/7669/jpg-delta-gaat-verder-dirk-small.jpg?center=0.30278884462151395,0.5014925373134328&mode=crop&width=1600&height=600&rnd=132956334140000000') !important;}}

Alles wat je moet weten over de graafwerkzaamheden in Mijdrecht

01 september 2022


De aanleg van het glasvezelnetwerk wordt in opdracht van DELTA Netwerk uitgevoerd door aannemer BAM Telecom. Hieronder vertellen we je alles wat je moet weten.

De graafwerkzaamheden

De aannemer houdt je op de hoogte van de graafwerkzaamheden in jouw straat en tuin. Het gaat om graafwerkzaamheden in de openbare weg en van de openbare weg naar de woningen. Wij hopen op jouw medewerking. Je krijgt een bericht van de aannemer, als jouw straat aan de beurt is.

Bereikbaarheid

De werkzaamheden vinden plaats in wegen, voetpaden en bermen. De woning blijft zoveel mogelijk bereikbaar. Het is wel mogelijk dat de straat en/of oprit voor korte tijd niet of moeilijk toegankelijk is. Daarom het verzoek om de auto tijdelijk niet aan de straat te parkeren.

Glasvezelaansluiting voor alle woningen

Tijdens de aanleg komen we ook langs woningen van bewoners die zich (nog) niet hebben aangemeld voor een glasvezelabonnement. Deze woningen bieden wij ook graag een glasvezelaansluiting aan. Deze aansluiting is geheel kosteloos en vrijblijvend. Hiermee bereiden we zoveel mogelijk woningen voor op het netwerk van de toekomst. En door zoveel mogelijk adressen tegelijk op glasvezel aan te sluiten, blijft de overlast beperkt. De straat hoeft dan maar één keer ‘open’.

Van de straat naar je woning

Om jouw woning op het glasvezelnetwerk aan te sluiten wordt de glasvezel vanaf de straat naar de woning gelegd. De uitvoerder belt altijd eerst aan om te laten weten dat ze op jouw terrein gaan graven. Uiteraard laten ze na afloop van de werkzaamheden de tuin weer netjes achter.

Heb je op jouw terrein eigen kabels en leidingen liggen die niet bekend zijn bij het Kabels- en Leidingen Informatie Centrum (Klic)? Dan is het noodzakelijk dat je dit vooraf aan de aannemer laat weten. Ook is het nodig dat je hen vooraf op de hoogte brengt van mogelijk aanwezige vervuilde grond, zoals asbest.

Let op! Als je voor glasvezel hebt gekozen, wordt het werk in jouw tuin of buitenterrein ook uitgevoerd als je niet thuis bent. In dat geval laat de uitvoerder een kaartje achter zodat je weet dat de aannemer geweest is.

Na afloop van de werkzaamheden

Na alle werkzaamheden blijft er zand op het trottoir liggen. Dit zand blijft minimaal tien werkdagen liggen. Dit zand zorgt ervoor dat de bestrating zo goed mogelijk vast blijft liggen. Het is belangrijk om het zand op het trottoir zoveel mogelijk te laten liggen.

Daarnaast legt de graafploeg een lege buis tegen jouw gevel. Hier komt nog een glasvezelkabel doorheen.

Hoe gaat de aanleg in zijn werk?

Stap voor stap sluiten wij woningen en bedrijven aan op glasvezel, vanaf het centrale verdeelpunt, tot aan jouw woning. Benieuwd wat je kunt verwachten?  Bekijk hier het filmpje of neem eens een kijkje op www.deltanetwerk.nl/aanleg

Heb je vragen of opmerkingen?

Het kan zijn dat de werkzaamheden overlast veroorzaken. We doen ons best om dit tot een minimum te beperken. Mocht er onverhoopt toch iets misgaan, dan wordt dit zo snel mogelijk opgelost. We vragen hiervoor om jouw begrip. Heb je een vraag of klacht over de aanleg, dan kun je op werkdagen van 08.30 - 16.00 uur terecht bij de klantenservice van BAM Telecom BV. Zij helpen graag op werkdagen van 8.30 tot 12.30 uur en van 13.00 tot 16.00 uur en zijn bereikbaar via 085 047 90 62 of [email protected].