Helaas, momenteel hebben wij een storing in ons systeem. Probeer het later nog eens of neem contact met ons op.
Aannemer BAM Telecom is druk bezig met de aanleg van het glasvezelnetwerk in Lekkerkerk en Krimpen aan de Lek. In onderstaand schema vind je een update met de laatste stand van zaken van de werkzaamheden en de meest recente planning.
Kern |
Code gebied |
Woningschouw |
Start civiel |
Start huisaansluitingen |
1 |
LKK-01 |
Gereed |
17-01-2023 - Q3 2023 |
2023 |
2 |
LKK-02 |
Gereed |
17-01-2023 - Q3 2023 |
2023 |
3 |
KPN-01 |
7-11-2022 – Q2 2023 |
03-2023 - Q3 2023 |
2023 |
4 |
KPN-02 |
7-11-2022 – Q2 2023 |
03-2023 - Q3 2023 | 2023 |
De woningschouw in Lekkerkerk is gereed. In Krimpen aan de Lek wordt nog geschouwd. Inwoners kunnen zich aanmelden voor een schouwafspraak. De aannemer zal de adressen bezoeken om samen met de bewoners de plaats in hun woning te bepalen waar de glasvezelaansluiting geplaatst mag worden.
In Lekkerkerk zijn drie graafploegen aan het werk en in Krimpen aan den Lek starten maar liefst vier graafploegen. De graafploegen leggen de glasvezels aan van de openbare wegen tot in jouw woning, zodat het netwerk in zijn geheel verbonden is.
Om de inwoners aan te kunnen sluiten op het glasvezelnetwerk in Lekkerkerk en Krimpen aan den Lek worden twee bovengrondse glasvezel verdeelkasten geplaatst. Dit wordt ook wel een PoP (Point of Presence) genoemd. Vanaf deze bovengrondse verdeelkasten (PoP's) wordt het glasvezelsignaal naar de woningen die zijn aangesloten op het glasvezelnetwerk ‘verdeeld’. De glasvezel verdeelkast dient als schakelstation naar het landelijke netwerk. Het plaatsen van de verdeelkast is dan ook een belangrijke stap in de aanleg van supersnel internet. Deze verdeelkasten worden dit jaar geplaatst om de stroomvoorziening in orde te maken.
Huisaansluitingen
Medio 2023 starten de monteurs van de aannemer met het monteren van de kastjes in de woningen. Alle inwoners van de woningen die op de planning staan om aangesloten te worden, zijn vooraf door de aannemer geïnformeerd met een datum en tijd waarop de monteur langskomt. Het aansluiten van de woningen neemt een aantal maanden in beslag.
Aannemer BAM Telecom informeert bewoners voor en tijdens de aanleg over de werkzaamheden en het maken van de aansluiting in huis. Heb je een vraag of klacht over de aanleg, dan kun je op werkdagen tussen 08.30 tot 12.30 uur en van 13.00 tot 16.00 uur terecht via 085 04 79 062 of [email protected]. Voor vragen over het abonnement kun je terecht bij je gekozen telecomaanbieder. Ook kun je contact met hen opnemen als je wijzigingen wilt aanbrengen in je gekozen pakket.
Voor andere vragen kan contact worden opgenomen met de klantenservice van DELTA Netwerk. Zij zijn bereikbaar op 088 75 85 800, op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur. Je kunt ook direct je vraag stellen via de live chat op de website.
We maken deze planningen met de grootst mogelijke zorg, maar deze zijn altijd onder voorbehoud. Omstandigheden als technische obstructies, vervuilde grond, vertraging bij het verkrijgen van vergunningen of weersomstandigheden kunnen ervoor zorgen dat een planning wijzigt. Dus wil je weten wat de actuele planning is voor jouw woning?
Doe dan de postcodecheck vul jouw postcode in en volg de status van jouw woning.