Helaas

Helaas, momenteel hebben wij een storing in ons systeem. Probeer het later nog eens of neem contact met ons op.

@media screen and (max-width: 767px){.media-image {background-image:url('/media/9091/schouw.png?anchor=center&mode=crop&width=576&height=285&rnd=133413317990000000') !important;}}@media screen and (min-width: 768px){.media-image {background-image:url('/media/9091/schouw.png?anchor=center&mode=crop&width=768&height=345&rnd=133413317990000000') !important;}}@media screen and (min-width: 992px){.media-image {background-image:url('/media/9091/schouw.png?anchor=center&mode=crop&width=992&height=415&rnd=133413317990000000') !important;}}@media screen and (min-width: 1200px){.media-image {background-image:url('/media/9091/schouw.png?anchor=center&mode=crop&width=1200&height=500&rnd=133413317990000000') !important;}}@media screen and (min-width: 1600px){.media-image {background-image:url('/media/9091/schouw.png?anchor=center&mode=crop&width=1600&height=600&rnd=133413317990000000') !important;}}

Aannemer Allinq komt langs voor de huisaansluiting in ‘t Veld

06 februari 2023


Aannemer Allinq legt in opdracht van DELTA Netwerk een glasvezelnetwerk aan in de dorpen van de gemeente Hollands Kroon. Iedereen komt tijdens de aanleg in aanmerking voor een gratis glasvezelaansluiting, ook wanneer er nog geen abonnement is afgesloten.

Vanaf maandag 6 februari 2023 is de aannemer bezig met het schouwen (bekijken) van alle woningen in ‘t Veld. Dit betekent dat een medewerker, oftewel een schouwer, bij jou aan de deur komt om samen te bepalen of en waar een glasvezelaansluiting kan worden bevestigd. Zo is jouw woning straks goed voorbereid op de toekomst.

Wat houdt een woningschouw in?
De woningschouw houdt in dat de aannemer langskomt om toestemming te vragen voor het plaatsen van de glasvezelaansluiting in jouw woning. De monteur kijkt waar de aansluiting (kastje) kan worden geplaatst. Vaak is dit in de meterkast, maar het kan ook op een andere locatie in je woning.
De woningschouwer maakt altijd een foto van de situatie en locatie in de woning waar het glasvezelkastje komt te hangen. Hij noteert/verifieert de adresgegevens en de bewoner zet een handtekening om dat te bevestigen en tegelijkertijd goedkeuring te geven voor de uitvoer van de montagewerkzaamheden. De aansluiting is gratis.
Enige tijd later komt een monteur van aannemer Allinq langs om het kastje daadwerkelijk in jouw woning te plaatsen. Hierover ontvang je vooraf bericht.

Een schouwer van Allinq kan zichzelf altijd identificeren
De collega’s van Allinq dragen een oranje hesje met het eigen logo en kunnen zich altijd legitimeren met ID-pas. Ze bellen bij jou aan en vragen of ze binnen mogen komen voor de woningschouw. Een bezoek duurt 5 tot 10 minuten.
Let op, toestemming verlenen is een absolute voorwaarde van DELTA Netwerk waaronder een schouwer jouw woning mag betreden. Je bent verder nergens toe verplicht.

Kaart in je brievenbus
Ben je niet thuis, dan laat de aannemer een kaartje achter in de brievenbus met het verzoek om contact op te nemen voor het maken van een nieuwe afspraak. Wil je liever geen glasvezelaansluiting, dan mag je dit de aannemer laten weten zodra hij voor de deur staat. Wanneer je twijfelt of de persoon aan de deur voor aannemer Allinq werkt, dan mag je altijd vragen naar de ID-pas van de medewerker.  

Gratis glasvezelaansluiting
Tijdens de aanleg van het glasvezelnetwerk in de dorpen van de gemeente Hollands Kroon krijgen alle woningen de mogelijkheid een glasvezelaansluiting in huis te laten plaatsen. Geheel gratis en vrijblijvend.

Als je woning is voorzien van een glasvezelaansluiting, is er nog geen sprake van een werkende glasvezelverbinding. Daar kun je pas gebruik van maken zodra je een abonnement hebt afgesloten.
Dit kan via www.deltanetwerk.nl. Is er eenmaal een glasvezelaansluiting in je woning aanwezig en wil je een abonnement op glasvezel, dan betaal je pas als het abonnement door de telecomaanbieder van jouw keuze is geactiveerd.

Heb je vragen over de glasvezelaansluiting op het persoonlijk adres?
Voor vragen over de aanleg, de werkzaamheden of het plaatsen van een aansluiting op jouw persoonlijk adres kun je contact opnemen met Allinq. Zij helpen je graag op werkdagen tussen 8.30 – 16.00 uur en zijn bereikbaar op telefoonnummer 088 444 49 46 of via [email protected].

Voor overige vragen kun je contact opnemen met DELTA Netwerk. Dat kan op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur via 088 75 85 800.

Meer weten over de aanleg?
Om op de hoogte te blijven van de voortgang van de aanleg kun je je via de website aanmelden voor de nieuwsbrief.

Benieuwd hoe de aanleg straks verder in zijn werk gaat? Bekijk onze video.