Helaas

Helaas, momenteel hebben wij een storing in ons systeem. Probeer het later nog eens of neem contact met ons op.

Wat gebeurt er met mijn eigen e-mailadres?

10 augustus 2020


Dit is een veelgestelde vraag tijdens het keuzeproces voor een nieuwe telecomaanbieder. In de meeste gevallen kun je jouw e-mailadres gewoon blijven gebruiken wanneer je overstapt naar een nieuwe telecomaanbieder. Maar dit is niet altijd het geval.

Heb je een e-mailadres dat eindigt op bijvoorbeeld @outlook.com, @hotmail.com, @live.nl, @gmail.com, @icould.com of @yahoo.com? Dan heb je een provider onafhankelijk e-mailadres. Je kunt jouw e-mailadres dus gewoon blijven gebruiken als je overstapt naar een nieuwe telecomaanbieder. Je hoeft hiervoor niks te doen. 

Heb je een e-mailadres dat eindigt op bijvoorbeeld @kpn.nl, @kpnplanet.nl, @telfort.nl, @planet.nl, @wxs.nl, @hetnet.nl, @freeler.nl, @ziggo.nl, @versatel.nl of @tele2.nl? Dan heb jij een provider afhankelijk e-mailadres en zou jouw e-mailadres kunnen komen te vervallen bij een overstap naar een andere telecomaanbieder.

E-mail only abonnement
E-mailadres toch blijven gebruiken? In sommige gevallen kun je jouw huidige e-mailadres behouden door een "e-mail only abonnement" af te sluiten. Vraag jouw huidige telecomaanbieder naar de mogelijkheden.

Een aantal handige overstaptips:
  1. Maak tijdig (bv. 3 maanden van te voren) een nieuw mailadres aan bij een onafhankelijke provider (bv. Outlook of Gmail)
  2. Informeer al jouw contacten over jouw nieuwe mailadres.
  3. Houd het postvak van het oude mailadres in de gaten en informeer contacten en organisaties die nog mails naar dit adres sturen.
  4. Wijzig jouw e-mailadres bij instanties en bedrijven (online accounts).

Kan ik mijn e-maildres blijven gebruiken?
Om te bepalen of jouw e-mailadres bij een overstap behouden blijft, hebben we een handige keuzehulp ontwikkeld. Hiermee breng je dit binnen enkele tellen voor jezelf in kaart. Klik hier voor de keuzehulp.