Helaas, momenteel hebben wij een storing in ons systeem. Probeer het later nog eens of neem contact met ons op.
De graafwerkzaamheden zijn gestart en deze duren tot het eerste kwartaal van 2022. Bekijk de status van jouw woning via gavoorglasvezel.nl. Voordat de aannemer gaat beginnen met graven in de buurt van jouw woning, dan ontvang je een brief met informatie. De werkzaamheden omvatten graafwerkzaamheden in de openbare weg. Ook legt de aannemer de glasvezel aan van de openbare weg naar de gevel van je woning. Hieronder vertellen we je alles wat je moet weten.
De aannemer doet drie tot vijf dagen van te voren de aankondigingsbrief over de werkzaamheden in jouw brievenbus. De graafwerkzaamheden in jouw straat zullen naar verwachting vijf werkdagen duren. Het is mogelijk dat daarna nog enkele putten open blijven en straatwerk nog gedeeltelijk hersteld moet worden. Dit zal zo snel mogelijk worden hersteld.
De werkzaamheden vinden plaats in wegen, voetpaden en bermen. De woning blijft zoveel mogelijk bereikbaar. Het is wel mogelijk dat de straat en/of jouw oprit voor korte tijd niet of moeilijk toegankelijk is. Daarnaast vraagt de aannemer tijdens de werkzaamheden om je auto tijdelijk niet aan de straat te parkeren.
Om de graafwerkzaamheden zo snel en goed mogelijk af te ronden vraagt de aannemer je tijdens de werkzaamheden jouw auto tijdelijk niet aan de straat te parkeren.
Tijdens de werkzaamheden verzoekt de aannemer om afvalcontainers, op de dag van ophaal, buiten de werkafzetting te plaatsen. Mocht je dit zelf niet kunnen, dan kan de aannemer je hiermee helpen.
Om jouw woning op het glasvezelnetwerk aan te sluiten wordt de glasvezel vanaf de straat naar de woning gelegd. De uitvoerder belt altijd eerst aan om te laten weten dat ze op jouw terrein gaan graven. Uiteraard laten ze na afloop van de werkzaamheden de tuin weer netjes achter.
Heb je op jouw terrein eigen kabels en leidingen liggen die niet bekend zijn bij het Kabels- en Leidingen Informatie Centrum (Klic)? Dan is het noodzakelijk dat je ons dit vooraf laat weten. Ook is het nodig dat je ons vooraf op de hoogte brengt van mogelijk aanwezige vervuilde grond, zoals asbest.
Let op! het werk op jouw buitenterrein wordt ook uitgevoerd als je niet thuis bent. In dat geval laat de uitvoerder een kaartje achter zodat je weet dat de aannemer geweest is.
Na alle werkzaamheden blijft er zand op het trottoir liggen. Dit zand blijft minimaal tien werkdagen liggen. Het is bedoeld om de bestrating zo goed mogelijk vast te leggen. Daarnaast legt de graafploeg een lege buis tegen jouw gevel. Hier komt nog een glasvezelkabel doorheen. Vriendelijk verzoek om het zand op het trottoir zoveel mogelijk te laten liggen.
Tijdens de aanleg komen we ook langs woningen van bewoners die zich (nog) niet hebben aangemeld voor een glasvezelabonnement. Deze woningen bieden wij ook graag een glasvezelaansluiting aan. Hiermee bereiden we alle woningen voor op het netwerk van de toekomst. En door zoveel mogelijk adressen tegelijk op glasvezel aan te sluiten, blijft de overlast beperkt. De straat hoeft dan maar één keer ‘open’.
Wanneer een woning is voorzien van een glasvezelaansluiting, is er nog geen werkende verbinding. Pas als de bewoner kiest voor een glasvezelabonnement kan hij er gebruik van maken.
Heb je vragen of opmerkingen?
Het kan zijn dat de werkzaamheden overlast veroorzaken. We doen ons best om dit tot een minimum te beperken. Mocht er onverhoopt toch iets misgaan, dan wordt dit zo snel mogelijk opgelost. We vragen hiervoor om jouw begrip.
Wil je meer informatie of heb je nog vragen? Neem dan contact op met de klantenservice Spitters. Zij helpen je graag op werkdagen tussen 8.30 en 16.30 uur en zijn bereikbaar op telefoonnummer: 0416 209 189 of via e-mail:[email protected].