Helaas, momenteel hebben wij een storing in ons systeem. Probeer het later nog eens of neem contact met ons op.
Binnenkort komt de aannemer langs om de huisaansluiting plaatsen. Nadat de kabel tot de gevel is aangelegd, komt een monteur bij je thuis om ‘het glasvezelkastje' (FTU) te plaatsen. Je krijgt uiteraard vooraf een bericht wanneer de aannemer bij je langs wilt komen.
Ben je ingepland, dan ontvang je een e-mail of brief met daarin een voorstel voor de datum en tijd waarop de monteur wil komen. Het kan even duren voor jouw adres is ingepland, maar uiteindelijk komt iedereen aan de beurt.
Een glasvezelaansluiting betekent dat we een vertakking van de glasvezelkabel naar het huis leggen en in huis een bijbehorend kastje (FTU) plaatsen. Maar let op, een glasvezelaansluiting is nog geen werkende verbinding. Om daadwerkelijk supersnel en stabiel internet via glasvezel te kunnen gebruiken, heb je een abonnement nodig van een deelnemende telecomaanbieder. Kijk op deltanetwerk.nl voor de voordelen van glasvezel en het beste abonnement voor jou.
Het aanleggen van glasvezel werkt in een hoogbouwpand net even iets anders dan voor laagbouwwoningen. De glasvezelkabel wordt niet alleen in jouw straat, maar ook door het hele gebouw gelegd en trekken we de kabel van beneden naar boven. Zodra jouw pand en woning wordt aangelegd ontvang je meer informatie van ons. Help je mee om ook jouw bovenburen aan te sluiten? Doe dan de deur open voor onze aannemer.
Heeft de monteur de huisaansluiting geplaatst en heeft de activatie tot het glasverdeelpunt plaatsgevonden, dan zit het werk van de aannemer erop. Maar hoe gaat het dan verder?
Na enkele weken ontvang je van de door jou gekozen telecomaanbieder een installatiepakket. Je kunt dit pakket zelf installeren of via de telecomaanbieder een afspraak maken voor installatie door een van hun medewerkers.
Wil je meerdere aansluitingen of wil je de kabel niet via de plint laten lopen en heb je hulp nodig? Gelukkig staan de lokale verkopers voor je klaar om je te helpen met de praktische zaken rondom de huisaansluiting.
Ze helpen graag met het verbeteren van jouw huisaansluiting. Maar waarvoor kun je bij hen terecht?
Ben je aangesloten en ontvang je diensten, maar heb je last van een storing? Neem dan contact op met jouw telecomaanbieder.