Helaas, momenteel hebben wij een storing in ons systeem. Probeer het later nog eens of neem contact met ons op.
De afgelopen maanden is aannemer BAM Telecom druk met de aanleg van het glasvezelnetwerk in Bodegraven en Zwammerdam. Hier vind je een update met de laatste stand van zaken van de werkzaamheden en de meest recente planning.
Kern |
Code gebied |
Woningschouw |
Start civiel |
Start huisaansluitingen |
Activatie huisaansluitingen |
1 |
BDG-01 |
Gereed |
Q2 2022 |
Q4 2022 |
Q2 2023 |
2 |
BDG-02 |
Gereed |
Q2 2022 |
Q1 2023 |
Q2 2023 |
3 |
BDG-03 |
Gereed |
Q2 2022 |
Q1 2023 |
Q2 2023 |
De woningschouw is afgerond. Inwoners kunnen zich nog steeds aanmelden voor een schouwafspraak. De aannemer zal dan de adressen bezoeken om samen met de bewoners de plaats in hun woning te bepalen waar de glasvezelaansluiting geplaatst mag worden.
In Bodegraven en Zwammerdam zijn meerdere graafploegen bezig die de afgelopen maanden flink wat werk hebben verzet. De graafploegen lassen de glasvezels aan elkaar zodat het netwerk in zijn geheel verbonden is. De kern Zwammerdam is gereed en de boring richting Zwammerdam is gedaan. In dit gebied zijn we nu voor 88% gereed met de graafwerkzaamheden.
Om de inwoners aan te kunnen sluiten op het glasvezelnetwerk zijn er drie bovengrondse glasvezel verdeelkasten geplaatst. Dit wordt ook wel een PoP (Point of Presence) genoemd. Vanaf deze bovengrondse verdeelkasten (PoP's) wordt het glasvezelsignaal naar de woningen die zijn aangesloten op het glasvezelnetwerk ‘verdeeld’. De glasvezel verdeelkast dient als schakelstation naar het landelijke netwerk. Het plaatsen van de verdeelkast is dan ook een belangrijke stap in de aanleg van supersnel internet. Deze verdeelkasten staan al een tijdje op hun plek en er wordt hard gewerkt om de stroomvoorziening in orde te maken. Lees hier meer over de PoP's in Bodegraven en Zwammerdam.
BDG-01 plaatsing
BDG-02 plaatsing
BDG-03 plaatsing
Huisaansluitingen
Eind 2022 zijn de monteurs van de aannemer begonnen met het monteren van de kastjes in de woningen. Alle inwoners van de woningen die op de planning staan om aangesloten te worden, zijn vooraf door de aannemer geïnformeerd met een datum en tijd waarop de monteur langskomt. Het aansluiten van de woningen neemt een aantal maanden in beslag.
Aannemer BAM Telecom informeert bewoners voor en tijdens de aanleg over de werkzaamheden en het maken van de aansluiting in huis. Heb je een vraag of klacht over de aanleg, dan kun je op werkdagen tussen 08.30 tot 12.30 uur en van 13.00 tot 16.00 uur terecht via 085 04 79 062 of [email protected] Voor vragen over het abonnement kun je terecht bij je gekozen telecomaanbieder. Ook kun je contact met hen opnemen als je wijzigingen wilt aanbrengen in je gekozen pakket.
Voor andere vragen kan contact worden opgenomen met de klantenservice van DELTA Netwerk. Zij zijn bereikbaar op 088 75 85 800, op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur. Je kunt ook direct je vraag stellen via de live chat op de website.
We maken deze planningen met de grootst mogelijke zorg, maar deze zijn altijd onder voorbehoud. Omstandigheden als technische obstructies, vervuilde grond, vertraging bij het verkrijgen van vergunningen of weersomstandigheden kunnen ervoor zorgen dat een planning wijzigt. Dus wil je weten wat de actuele planning is voor jouw woning?
Doe dan de postcodecheck vul jouw postcode in en volg de status van jouw woning.